Welkom bij Access-i

Bergerie de la Lienne

La Bergerie de la Lienne is een kleine melkschapenboerderij waar rauwe schapenkaas wordt gemaakt. Jon en Nadia heten u welkom en leiden u rond in de schaapskooi en de kaasmakerij. Op reservering, en afhankelijk van het seizoen, kunt u de lammetjes zien (maart-april), deelnemen aan de verzorging van de dieren, het melken of de kaasbereiding (maart-september). Het is mogelijk om het hele jaar door kaas te kopen. Op zondagmiddag is het terras geopend: huisgemaakte kaasplankjes, lokale drankjes en een prachtig uitzicht! De schaapskooi en het terras zijn toegankelijk op één niveau. Zie de activiteiten op facebook.

(DeepL Traduction)

Sterke punten

Bewegwijzering
  • De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
Parkeren
  • Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Identificatie
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.

Aandachtspunten

Personneel
  • Er is geen contactpersoon aanwezig voor het onthaal van personen met specifieke behoeften.

Sterke punten

Parkeren
  • Er is minstens 1 voorbehouden parkeerplaats op minder dan 100 meter van de ingang.
  • Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
Binnenkomst
  • Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
Horizontale beweging
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
Aangepaste toiletten
  • Er is een aangepast toilet beschikbaar dat goed is aangeduid en gemakkelijk is te gebruiken.
  • Er is een toegankelijke wastafel in het aangepaste toilet.
  • De breedte van de deuropeningen bedraagt minstens 85 cm.
Restauratiezaal
  • Bepaalde tafels laten toe om zich correct te positioneren met een rolstoel.
  • De bediening wordt verzekerd door personeel aan tafel.

Aandachtspunten

Binnenkomst
  • Het personeel ziet de personen die aankomen niet.
Horizontale beweging
  • Er is één trede te nemen.
  • Er is een trede van maximaal 5 cm die afgeschuind is.

Sterke punten

Parkeren
  • Er is minstens 1 voorbehouden parkeerplaats op minder dan 50 meter van de ingang.
  • Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
Horizontale beweging
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
Aangepaste toiletten
  • Er is een toilet met handgrepen die gemakkelijk zijn te gebruiken.
  • Er is een wastafel in het aangepaste toilet.
  • De breedte van de deuropeningen bedraagt minstens 85 cm.
Restauratiezaal
  • De bediening wordt verzekerd door personeel aan tafel.

Aandachtspunten

Tentoonstelling
  • Er zijn onvoldoende zitplaatsen.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Binnenkomst
  • Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
Horizontale beweging
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Tentoonstelling
  • Een aanzienlijk deel van de tentoonstelling is aangepast (aanraken, voelen, horen).
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...
  • De bediening gebeurt aan tafel.

Aandachtspunten

Tentoonstelling
  • Er is geen aangepast bezoek voorzien.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Er zijn geen obstakels.
Binnenkomst
  • Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
Horizontale beweging
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...
  • De bediening gebeurt aan tafel.

Aandachtspunten

Tentoonstelling
  • Er is geen aangepast bezoek voorzien.
Restauratiezaal
  • De menu’s en kaarten zijn moeilijk leesbaar.

Sterke punten

Binnenkomst
  • Er is een bel dicht bij de deur.
Ontvangst
  • De instelling kan schriftelijk gecontacteerd worden: SMS of e-mail.
  • De plaats is gemakkelijk te begrijpen.
Wi-Fi
  • Het is mogelijk om een verbinding te maken met mobiele netwerken, 3G of 4G.
Tentoonstelling
  • Een aanzienlijk deel van de tentoonstelling is aangepast (aanraken, voelen, zien).

Aandachtspunten

Ontvangst
  • Er is geen personeelslid dat gebarentaal kent.
Aangepaste toiletten
  • Het is onmogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
Tentoonstelling
  • Er is geen gemakkelijk leesbare informatie.
  • Er worden geen geleide bezoeken in gebarentaal georganiseerd.
Restauratiezaal
  • De menu’s en kaarten worden op de klassieke manier voorgesteld.

Sterke punten

Binnenkomst
  • Er is een bel dicht bij de deur.
Ontvangst
  • De instelling kan schriftelijk gecontacteerd worden: SMS of e-mail.
  • De plaats is gemakkelijk te begrijpen.
Tentoonstelling
  • De omgeving is rustig.
  • Een aanzienlijk deel van de tentoonstelling is afwisselend (aanraken, voelen, zien, horen).

Aandachtspunten

Aangepaste toiletten
  • Het is onmogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.

Sterke punten

Binnenkomst
  • Er is een bel dicht bij de deur.
Ontvangst
  • Het is mogelijk om cash te betalen (munten en biljetten).
Aangepaste toiletten
  • De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
Tentoonstelling
  • Een aanzienlijk deel van de tentoonstelling is afwisselend (aanraken, voelen, zien, horen).
  • De plaats is rustig.
  • Wandelingen buiten met dieren die van dichtbij zichtbaar zijn.
Restauratiezaal
  • Het is mogelijk om cash te betalen (munten en biljetten).
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...

Aandachtspunten

Tentoonstelling
  • Er is geen aangepast geleid bezoek voorzien.
  • Er is geen gemakkelijk leesbare informatie.
Restauratiezaal
  • De menu’s en kaarten worden op de klassieke manier voorgesteld.
Access-i vous informe sur l'accessibilité de ce lieu, de par les données relevées sur place, à un instant T. Les modifications éventuelles après la visite d'Access-i relèvent de la responsabilité du gestionnaire.