Bruxelles pour tou.te.s
Afstand: "Brussel voor iedereen" lus - 8 km lus
Start en finish: Aan de voet van het Atomium, op de kruising van de Eeuwfeestlaan en de Jean Sobieski-laan
De fietsroute voert u tussen de gemeenten Jette en Laken. Twee gemeenten die de bijzonderheid hebben stedelijke en natuurlijke milieus te vermengen. Vanuit het park van Laken, aan de voet van het Atomium, loopt u door de straten van de omliggende wijken, komt u door de moerassen van Jette en sluit u deze wandeling af met de doortocht van het Koning Boudewijnpark.
Stap op de fiets en ontdek het erfgoed van deze twee Brusselse gemeenten!
Deze tocht vindt plaats in een stedelijke omgeving, en per definitie zullen fietsers te maken krijgen met andere gebruikers (voetgangers, fietsers, auto's, bussen, trams). De fietser zal te maken krijgen met zwaarder verkeer. Fietsen in de stad vereist voorzichtigheid en een zekere mate van fietservaring.
Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
- In het algemeen
- in een rolstoel Een informatiefiche beschikbaar is voor de informatie voor de toegankelijkheid van mensen in een rolstoel
- lopen met moeite Een informatiefiche beschikbaar is voor de informatie voor de toegankelijkheid van mensen lopen met moeite
- blind Volledig autonoom toegankelijk blind
- ik ben visueel gehandicapt Toegankelijk met een beetje hulp voor mensen ik ben visueel gehandicapt
- doof Volledig autonoom toegankelijk doof
- hardhorend Volledig autonoom toegankelijk hardhorend
- Met moeite begrip Toegankelijk met een beetje hulp voor mensen Met moeite begrip
in het algemeen
Sterke punten
- Het plaveisel is onverplaatsbaar en antislip.
- De busparkeerplaats kan worden gebruikt om fietsen uit te laden, maar er kan niet worden geparkeerd.
- De route wordt onderbroken door rustplaatsen en zitplaatsen. De meeste banken staan dicht bij de rijweg.
- Er is een toilet in een cabine bij de parkeerplaats voor de toeristenbus, daarna in het park van Laken (buiten gebruik op het moment van de enquête).
- Om u te begeleiden langs de route is het mogelijk de GPX-route van de wandeling te downloaden, evenals een roadbook waarin de aandachtspunten langs de route gedetailleerd worden weergegeven.
- Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Aandachtspunten
- Er is geen parking voor PBM's aan het begin van de rondleiding. Er is echter voldoende ruimte op de busparking om uw fiets uit uw voertuig te laden.
- Op de website van Mobigis (https://data.mobility.brussels/mobigis/fr/) vindt u informatie over de dichtstbijzijnde PBM-ruimtes.
- Er is geen fietsverhuur in de buurt, dus u moet uw eigen materiaal meenemen. Als u materiaal wilt huren bij Pro-Vélo, is dat mogelijk, maar houdt u er rekening mee dat het van hun terrein naar het startpunt ongeveer 8,5 km (35min) duurt.
- Het circuit is geïntegreerd in de stedelijke omgeving. Voor mensen die een ligfiets gebruiken, is het zicht niet goed, wat gevaar kan opleveren.
- Er zijn wegkruisingen op het circuit, die allemaal veilig zijn (verkeerslichten, markeringen, enz.). Het is echter altijd aan te raden voorzichtig te zijn bij het naderen van een kruising.
- De wandeling vindt plaats op de bestaande fietsinfrastructuur: vrijliggend fietspad, rijweg, fietspad op rijweg.
- Het wegdek is oneffen. U kunt passages tegenkomen met "gaten".
- De route heeft terugkerende hellingen met stijgingspercentages tussen 3 en 6%.
- Het gebruik van de GPX-track om u op het circuit te oriënteren is mogelijk dankzij een specifieke applicatie op uw smartphone of via uw GPS.
- Aan het einde van het circuit, langs de Avenue Jean Sobieski, zijn betonnen paaltjes geplaatst, de vrije doorgang is dan beperkt tot 95 cm. Als je fiets te breed is, kun je de weg gebruiken om deze obstakels te passeren.
- Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Mensen in rolstoelen
Sterke punten
- Het oppervlak is niet los of glad.
- Er is een toilet in een cabine bij de parkeerplaats voor de toeristenbus, daarna in het park van Laken (buiten gebruik op het moment van de enquête).
- Het toilet bij de busparking is gratis. Hij is uitgerust met een grijpstang, met voldoende ruimte om te draaien.
- Er is een opstapje van 4 cm naar het toilet.
- De route wordt onderbroken door rustplaatsen en zitplaatsen. Het merendeel van de banken staat dicht bij de weg.
Aandachtspunten
- Er is geen parking voor PBM's aan het begin van de rondleiding. Er is echter voldoende ruimte op de busparking om uw fiets uit uw voertuig te laden.
- Informatie over de dichtstbijzijnde PBM-ruimtes vindt u op de website van Mobigis (https://data.mobility.brussels/mobigis/fr/).
- De route is geïntegreerd in de stedelijke omgeving. Voor mensen die een ligfiets gebruiken, is het zicht niet goed, wat gevaarlijk kan zijn.
- Het parcours bestaat uit terugkerende hellingen met stijgingspercentages tussen 3 en 6%; afhankelijk van uw uitrusting en lichamelijke conditie kan dit het gebruik van assistentie vereisen (schakelen, elektrische assistentie of extra spierkracht).
- Er zijn wegkruisingen op het parcours, die allemaal veilig zijn (verkeerslichten, markeringen, enz.). Het is echter altijd raadzaam voorzichtig te zijn bij het naderen van kruispunten of splitsingen.
- De wandeling is op gemeenschappelijk terrein: gescheiden fietspad, rijweg, enz.
- Het grondoppervlak is oneffen. U kunt passages tegenkomen met "gaten".
- Aan het einde van de route, langs de Avenue Jean Sobieski, zijn betonnen paaltjes geplaatst, waardoor de vrije doorgang wordt beperkt tot 95 cm. U kunt dan een alternatieve doorgang gebruiken door een kussen te gebruiken.
Mensen lopen met moeite
Sterke punten
- Het oppervlak is niet los of glibberig.
- Er is een toilet in een cabine bij de parkeerplaats voor de toeristenbus, daarna in het park van Laken (buiten gebruik op het moment van de enquête).
- Het toilet bij de busparking is gratis. Het is uitgerust met een grijpstang, met voldoende ruimte om te draaien.
- De route wordt onderbroken door rustplaatsen en zitplaatsen. De meeste bankjes staan dicht bij de weg.
Aandachtspunten
- Er is geen parking voor PBM's aan het begin van de rondleiding. Er is echter voldoende ruimte op de busparking om uw fiets uit uw voertuig te laden.
- Op de website van Mobigis (https://data.mobility.brussels/mobigis/fr/) vindt u informatie over de dichtstbijzijnde PBM-ruimtes.
- De wandeling is op een gedeeld terrein: gescheiden fietspad, rijweg.
- Het grondoppervlak is oneffen. U kunt passages tegenkomen met "gaten".
- De route bestaat uit terugkerende hellingen met stijgingspercentages tussen 3 en 6%; afhankelijk van uw uitrusting en lichamelijke conditie kan dit het gebruik van assistentie vereisen (versnelling, elektrische assistentie of extra spierkracht).
- Er zijn wegkruisingen op het circuit, die allemaal veilig zijn (verkeerslichten, markeringen, enz.). Het is echter altijd aan te raden voorzichtig te zijn bij het naderen van een kruispunt.
- Aan het einde van het circuit, langs de Avenue Jean Sobieski, zijn betonnen paaltjes geplaatst, zodat de vrije doorgang wordt beperkt tot 95 cm. U kunt dan een alternatieve doorgang gebruiken door een kussen te gebruiken.
Mensen lopen met moeite
Sterke punten
- De vloer is niet-structureel en antislip.
- Er is een toilet in een cabine bij de parkeerplaats voor de toeristenbus en in het park van Laken.
- Het toilet bij de busparking is gratis.
- De route wordt onderbroken door rustplaatsen en zitplaatsen. De meeste bankjes staan dicht bij de weg.
Aandachtspunten
- Er is geen parking voor PBM's aan het begin van de rondleiding. Er is echter voldoende ruimte op de busparking om uw fiets uit uw voertuig te laden.
- Parkeren is niet gemakkelijk in de omgeving (toeristische zone).
- De wandeling is op een gedeeld terrein: gescheiden fietspad, rijweg.
- Het wegdek is oneffen. U kunt passages tegenkomen met "gaten".
- Het parcours bestaat uit steeds terugkerende hellingen met percentages die variëren tussen 3 en 6%, afhankelijk van uw uitrusting en lichamelijke conditie kan dit het gebruik van assistentie vereisen (schakelen, elektrische assistentie of extra spierkracht).
- Aan het einde van het circuit, langs de Avenue Jean Sobieski, zijn betonnen paaltjes geplaatst, de vrije doorgang is dan gereduceerd tot 95 cm.
- Er is geen informatie in braille.
- Deze route ligt in een stedelijke omgeving, en per definitie zal het fietsverkeer te maken krijgen met andere gebruikers (voetgangers, fietsers, auto's, bussen, trams). De fietser zal te maken krijgen met zwaarder verkeer. Er kan een gevoel van onveiligheid optreden (bij het passeren van een voertuig, het inhalen van een bus, enz.)
Mensen lopen met moeite
Sterke punten
- De loopbrug is schoon (3m breed) en veilig.
- Het plaveisel is onverplaatsbaar en antislip.
- Er is een toilet in een cabine bij de parkeerplaats voor de toeristenbus en daarna in het park van Laken.
- Het toilet bij de busparking is gratis. Het is uitgerust met een grijpstang, met voldoende ruimte om te draaien.
- De route wordt onderbroken door rustplaatsen en zitplaatsen. De meeste bankjes staan dicht bij de weg.
Aandachtspunten
- Er is geen parking voor PBM's aan het begin van de rondleiding. Er is echter voldoende ruimte op de busparking om uw fiets uit uw voertuig te laden.
- Parkeren is niet gemakkelijk in de omgeving (toeristische zone).
- De wandeling is op een gedeeld terrein: gescheiden fietspad, rijweg.
- Het plaveisel is oneffen. Een gedeelte in het park van Laken heeft onherkenbare gaten die gevaarlijk kunnen zijn voor een visueel gehandicapte fietser. Het parcours heeft terugkerende hellingen met stijgingspercentages tussen 3 en 6%, afhankelijk van uw uitrusting en lichamelijke conditie kan dit het gebruik van assistentie vereisen (schakelen, elektrische assistentie of extra spierkracht).
- Er zijn wegkruisingen op het circuit, die allemaal veilig zijn (verkeerslichten, contrasterende markeringen, enz.). Het is altijd aan te raden voorzichtig te zijn bij het naderen van een kruising.
- Aan het einde van het circuit, langs de Avenue Jean Sobieski, zijn betonnen paaltjes geplaatst, de vrije doorgang is dan beperkt tot 95 cm.
- Er is geen informatie in braille of gemakkelijk te lezen.
- Deze route ligt in een stedelijke omgeving, en per definitie zullen fietsers te maken krijgen met andere gebruikers (voetgangers, fietsers, auto's, bussen, trams). De fietser zal te maken krijgen met zwaarder verkeer. Er kan een gevoel van onveiligheid optreden (bij het passeren van een voertuig, het inhalen van een bus, enz.)
Mensen lopen met moeite
Sterke punten
- De vloer is niet-structureel en antislip.
- Er is een toilet in een cabine bij de parkeerplaats voor de toeristenbus en in het park van Laken.
- Het toilet bij de busparking is gratis. Het is uitgerust met een grijpstang, met voldoende ruimte om te draaien.
- De route wordt onderbroken door rustplaatsen en zitplaatsen.
- 3g of 4g verbinding beschikbaar op het volledige circuit
Aandachtspunten
- Er is geen parking voor PBM's aan het begin van de rondleiding. Er is echter voldoende ruimte op de busparking om uw fiets uit uw voertuig te laden.
- De wandeling is op een gedeeld terrein: gescheiden fietspad, rijweg.
- Het plaveisel is oneffen. U kunt passages tegenkomen met "gaten".
- Het parcours bestaat uit terugkerende hellingen met stijgingspercentages tussen 3 en 6%; afhankelijk van uw uitrusting en lichamelijke conditie kan dit het gebruik van assistentie vereisen (schakelen, elektrische assistentie of extra spierkracht).
- Er zijn wegkruisingen op het circuit, die allemaal veilig zijn (verkeerslichten, markeringen, enz.). Het is echter altijd aan te raden voorzichtig te zijn bij het naderen van een kruispunt.
- Er is geen informatie in gebarentaal, noch in gemakkelijk te lezen taal.
Mensen lopen met moeite
Sterke punten
- De vloer is niet-structureel en antislip.
- Er is een toilet in een cabine bij de parkeerplaats voor de toeristenbus en in het park van Laken.
- Het toilet bij de busparking is gratis. Het is uitgerust met een grijpstang, met voldoende ruimte om te draaien.
- De route wordt onderbroken door rustplaatsen en zitplaatsen.
- 3g of 4g verbinding beschikbaar op het volledige circuit
Aandachtspunten
- Er is geen parking voor PBM's aan het begin van de rondleiding. Er is echter voldoende ruimte op de busparking om uw fiets uit uw voertuig te laden.
- De wandeling is op een gedeeld terrein: gescheiden fietspad, rijweg.
- Het plaveisel is oneffen. U kunt passages tegenkomen met "gaten".
- Het parcours bestaat uit terugkerende hellingen met stijgingspercentages tussen 3 en 6%; afhankelijk van uw uitrusting en lichamelijke conditie kan dit het gebruik van assistentie vereisen (schakelen, elektrische assistentie of extra spierkracht).
- Er zijn wegkruisingen op het circuit, die allemaal veilig zijn (verkeerslichten, markeringen, enz.). Het is echter altijd aan te raden voorzichtig te zijn bij het naderen van een kruispunt.
site.pComprehension
Sterke punten
- De vloer is niet-structureel en antislip.
- Er is een toilet in een cabine bij de parkeerplaats voor de toeristenbus en in het park van Laken.
- Het toilet bij de busparking is gratis. Het is uitgerust met een grijpstang, met voldoende ruimte om te draaien.
- De route wordt onderbroken door rustplaatsen en zitplaatsen.
- 3g of 4g verbinding beschikbaar op het volledige circuit
Aandachtspunten
- De vloer is niet-structureel en antislip.
- Er is een toilet in een cabine bij de parkeerplaats voor de toeristenbus en in het park van Laken. De wandeling is op een gedeeld terrein: gescheiden fietspad, rijweg.
- Het grondoppervlak is oneffen.
- U kunt passages tegenkomen met "gaten". Het is echter altijd aan te raden voorzichtig te zijn bij het naderen van een kruispunt.
- Deze tocht vindt plaats in een stedelijke omgeving, en per definitie zullen fietsers te maken krijgen met andere gebruikers (voetgangers, fietsers, auto's, bussen, trams). De fietser zal te maken krijgen met zwaarder verkeer. Er kan een gevoel van onveiligheid optreden (bij het passeren van een voertuig, het inhalen van een bus, enz.)
- Om de weg op het circuit te vinden, moet men vertrouwd zijn met het gebruik van een GPX-route en dus met een GPS. Het Roadbook zal aanvullende informatie verschaffen om de route te illustreren (kruispunten, straatnamen, historische informatie). Om de weg op het circuit te vinden, moet men vertrouwd zijn met het gebruik van een GPX-route en dus met een GPS.