Welkom bij Access-i

Circuit vélo - Ligny-Gembloux

Ravel 147 fietsroute tussen Ligny en Gembloux.

Start: oud station Ligny Sud (route N273) aan het begin van de rue Lucien Ponlot in Ligny.

Aankomst: station van Gembloux.

Afstand: 21,6 km heen en terug.

"Je begint je wandeling vanaf het oude station van Ligny Sud, niet ver van het slagveld waar de Franse keizer Napoleon I zijn laatste overwinning behaalde.

Net voor het dorp Sombreffe zijn over een afstand van ongeveer honderd meter nog stukken spoor en wissels op dwarsliggers te zien. Dit zijn de laatste sporen van de activiteit van de lijn. Op dit punt diende een spoorwegknooppunt een opslagplaats voor graan.

Lijn 147, die bijna tot aan de krijtlijn is aangelegd, loopt vervolgens helemaal tot in Gembloux, waar een mooie bocht je naar de parking van het station brengt.

Meer informatie: https://ravel.wallonie.be/home/itineraires/local/ligne-147.html

 

Sterke punten

  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk
  • Verharding van goede kwaliteit op het hele circuit
  • De verbinding naar de ingang van het circuit is gemaakt zonder op de grond te stappen
  • De ingang van het circuit ligt direct naast de parkeerplaats
  • De bewegwijzering tijdens de wandeling zorgt voor een goede oriëntatie
  • Voldoende verkeersbreedte op elk moment
  • De route is exclusief recht van overpad, met af en toe een veilige oversteekplaats
  • Talrijke rustplaatsen, maar niet altijd geschikt

Aandachtspunten

  • Geen PRM parkeerplaatsen
  • Het oppervlak van de parkeerplaats is ongelijk, met hobbels, grote stenen en oude kasseien
  • Geen borden die de parkeerplaats op wegniveau aangeven
  • Er is een slagboom bij de ingang van het circuit met een doorrijhoogte van minder dan 120 cm
  • Er zijn ook slagbomen op het circuit met een doorrijhoogte van minder dan 120 cm
  • Overhangende takken op het parcours
  • Gebrek aan beveiliging bij bepaalde ingangen waardoor voertuigen het parcours kunnen oprijden
  • Geen PBM-toiletten aan de start of langs het parcours, enkel aan de finish in het station van Gembloux

Sterke punten

  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk
  • Verharding van goede kwaliteit op het hele circuit
  • De verbinding naar de ingang van het circuit is gemaakt zonder op de grond te stappen
  • De ingang van het circuit ligt direct naast de parkeerplaats
  • De bewegwijzering tijdens de wandeling zorgt voor een goede oriëntatie
  • Voldoende verkeersbreedte op elk moment
  • De route is exclusief recht van overpad, met af en toe een veilige oversteekplaats
  • Talrijke rustplaatsen, maar niet altijd geschikt

Aandachtspunten

  • Geen PRM parkeerplaatsen
  • Het oppervlak van de parkeerplaats is ongelijk, met hobbels, grote stenen en oude kasseien
  • Geen borden die de parkeerplaats op wegniveau aangeven
  • Er is een slagboom bij de ingang van het circuit met een doorrijhoogte van minder dan 120 cm
  • Barrières ook aanwezig op het circuit met een vrije doorgang < 120 cm
  • Aanwezigheid van een zone (10 m) met beschadigde grond (wortels) maar gemarkeerd met een gekleurde spuitbus
  • Gebrek aan beveiliging bij bepaalde ingangen waardoor voertuigen het parcours kunnen oprijden
  • Geen PBM-toiletten aan de start of langs het parcours, enkel aan de finish in het station van Gembloux

Sterke punten

  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk
  • Verharding van goede kwaliteit op het hele circuit
  • De verbinding naar de ingang van het circuit is gemaakt zonder op de grond te stappen
  • De ingang van het circuit ligt direct naast de parkeerplaats
  • De bewegwijzering tijdens de wandeling zorgt voor een goede oriëntatie
  • Voldoende verkeersbreedte op elk moment
  • De route is exclusief recht van overpad, met af en toe een veilige oversteekplaats
  • Talrijke rustplaatsen, maar niet altijd geschikt

Aandachtspunten

  • Geen PRM parkeerplaatsen
  • Het oppervlak van de parkeerplaats is ongelijk, met hobbels, grote stenen en oude kasseien
  • Geen borden die de parkeerplaats op wegniveau aangeven
  • Er is een slagboom bij de ingang van het circuit met een doorrijhoogte van minder dan 120 cm
  • Barrières ook aanwezig op het circuit met een vrije doorgang < 120 cm
  • Aanwezigheid van een zone (10 m) met beschadigde grond (wortels) maar gemarkeerd met een gekleurde spuitbus
  • Gebrek aan beveiliging bij bepaalde ingangen waardoor voertuigen het parcours kunnen oprijden
  • Geen PBM-toiletten aan de start of langs het parcours, enkel aan de finish in het station van Gembloux

Sterke punten

  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk
  • Verharding van goede kwaliteit op het hele circuit
  • De verbinding naar de ingang van het circuit is gemaakt zonder op de grond te stappen
  • De ingang van het circuit ligt direct naast de parkeerplaats
  • Altijd voldoende verkeersbreedte
  • Exclusieve doorgang met af en toe een veilige oversteekplaats

Aandachtspunten

  • Geen PRM parkeerplaatsen
  • Het oppervlak van de parking is oneffen met hobbels, grote stenen en oude kasseien
  • Er is een slagboom bij de ingang van het circuit met een doorrijhoogte van minder dan 120 cm
  • Er zijn ook slagbomen op het circuit met een doorrijhoogte van minder dan 120 cm
  • Overhangende takken op het parcours
  • Aanwezigheid van een zone (10 m) met beschadigde grond (wortels) maar gemarkeerd met een gekleurde spuitbus
  • Gebrek aan beveiliging bij bepaalde ingangen waardoor voertuigen het parcours kunnen betreden

Sterke punten

  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk
  • Verharding van goede kwaliteit op het hele circuit
  • De verbinding naar de ingang van het circuit is gemaakt zonder op de grond te stappen
  • De ingang van het circuit ligt direct naast de parkeerplaats
  • Altijd voldoende verkeersbreedte
  • Exclusieve doorgang met af en toe een veilige oversteekplaats

Aandachtspunten

  • Het oppervlak van de parkeerplaats is oneffen, met hobbels, grote stenen en oude keien.
  • Er is een slagboom bij de ingang van het circuit met een doorrijhoogte < 120 cm
  • Er zijn ook slagbomen op het circuit met een doorrijhoogte < 120 cm
  • De barrières zijn gemaakt van grijs hout met weinig contrast met de omgeving
  • Borden die oversteekplaatsen aankondigen zijn soms slecht geplaatst: te laat of in de begroeiing
  • Uitstekende takken op het parcours
  • Er is een zone (10 m) met beschadigde grond (wortels), maar deze is gemarkeerd met een gekleurde spuitbus.
  • Gebrek aan beveiliging bij bepaalde ingangen waardoor voertuigen het parcours kunnen betreden
  • Geen borden die de mogelijkheid aangeven om landbouwmachines te kruisen

Sterke punten

  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk
  • Verharding van goede kwaliteit op het hele circuit
  • De verbinding naar de ingang van het circuit is gemaakt zonder op de grond te stappen
  • De ingang van het circuit ligt direct naast de parkeerplaats
  • Altijd voldoende verkeersbreedte
  • Exclusieve doorgang met af en toe een veilige oversteekplaats

Aandachtspunten

  • Het oppervlak van de parkeerplaats is ongelijk met hobbels, grote stenen en oude kasseien
  • Geen borden die de parkeerplaats op wegniveau aangeven
  • Er is een slagboom aan de ingang van het circuit met een vrije hoogte < 120 cm
  • Er zijn ook slagbomen op het circuit met een doorrijhoogte < 120 cm
  • Borden die kruisingen aankondigen zijn soms slecht geplaatst: te laat of in de begroeiing
  • Overhangende takken op het parcours
  • Er is een zone (10 m) met beschadigde grond (wortels), maar deze is aangegeven met een gekleurde spuitbus.
  • Gebrek aan beveiliging bij bepaalde ingangen waardoor voertuigen het parcours kunnen betreden
  • Geen borden die de mogelijkheid aangeven om landbouwmachines te kruisen

Sterke punten

  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk
  • Verharding van goede kwaliteit op het hele circuit
  • De verbinding naar de ingang van het circuit is gemaakt zonder op de grond te stappen
  • De ingang van het circuit ligt direct naast de parkeerplaats
  • Altijd voldoende verkeersbreedte
  • Exclusieve doorgang met af en toe een veilige oversteekplaats

Aandachtspunten

  • Het oppervlak van de parkeerplaats is ongelijk met hobbels, grote stenen en oude kasseien
  • Geen borden die de parkeerplaats op wegniveau aangeven
  • Er is een slagboom aan de ingang van het circuit met een vrije hoogte < 120 cm
  • Er zijn ook slagbomen op het circuit met een doorrijhoogte < 120 cm
  • Borden die kruisingen aankondigen zijn soms slecht geplaatst: te laat of in de begroeiing
  • Overhangende takken op het parcours
  • Er is een zone (10 m) met beschadigde grond (wortels), maar deze is aangegeven met een gekleurde spuitbus.
  • Gebrek aan beveiliging bij bepaalde ingangen waardoor voertuigen het parcours kunnen betreden
  • Geen borden die de mogelijkheid aangeven om landbouwmachines te kruisen

Sterke punten

  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk
  • Verharding van goede kwaliteit op het hele circuit
  • De verbinding naar de ingang van het circuit is gemaakt zonder op de grond te stappen
  • De ingang van het circuit ligt direct naast de parkeerplaats
  • Altijd voldoende verkeersbreedte
  • Exclusieve doorgang met af en toe een veilige oversteekplaats

Aandachtspunten

  • Het oppervlak van de parkeerplaats is ongelijk met hobbels, grote stenen en oude kasseien
  • Geen borden die de parkeerplaats op wegniveau aangeven
  • Er is een slagboom aan de ingang van het circuit met een vrije hoogte < 120 cm
  • Er zijn ook slagbomen op het circuit met een doorrijhoogte < 120 cm
  • Borden die kruisingen aankondigen zijn soms slecht geplaatst: te laat of in de begroeiing
  • Overhangende takken op het parcours
  • Er is een zone (10 m) met beschadigde grond (wortels), maar deze is aangegeven met een gekleurde spuitbus.
  • Gebrek aan beveiliging bij bepaalde ingangen waardoor voertuigen het parcours kunnen betreden
  • Geen borden die de mogelijkheid aangeven om landbouwmachines te kruisen
Access-i vous informe sur l'accessibilité de ce lieu, de par les données relevées sur place, à un instant T. Les modifications éventuelles après la visite d'Access-i relèvent de la responsabilité du gestionnaire.