Erezée bucolique
Deze lus van 13 km vertrekt vanaf het station van de Toeristische Tramway van de Aisne en het Syndicat d'Initiative in Erezée. De route loopt door de pittoreske dorpjes Soy, Amonines en Hazeilles en volgt het hele knopennetwerk, aangevuld met een roadbook.
De route omvat een 3 km lang pre-RAVeL gedeelte, gevolgd door ongeveer 10 km gedeeld gebruik door automobilisten.
Deze route is voorbehouden aan ervaren sporters, omdat er veel beklimmingen en afdalingen in zitten, met stijgingspercentages tot 10%.
- In het algemeen
- in een rolstoel Een informatiefiche beschikbaar is voor de informatie voor de toegankelijkheid van mensen in een rolstoel
- lopen met moeite Een informatiefiche beschikbaar is voor de informatie voor de toegankelijkheid van mensen lopen met moeite
- blind Een informatiefiche beschikbaar is voor de informatie voor de toegankelijkheid van mensen blind
- ik ben visueel gehandicapt Een informatiefiche beschikbaar is voor de informatie voor de toegankelijkheid van mensen ik ben visueel gehandicapt
- doof Een informatiefiche beschikbaar is voor de informatie voor de toegankelijkheid van mensen doof
- hardhorend Een informatiefiche beschikbaar is voor de informatie voor de toegankelijkheid van mensen hardhorend
- Met moeite begrip Een informatiefiche beschikbaar is voor de informatie voor de toegankelijkheid van mensen Met moeite begrip
in het algemeen
Sterke punten
- Rustplaats met manoeuvreerruimte.
- Roadbook beschikbaar.
- Parkeerplaats.
- Oplaadpunt voor elektrische fietsen bij het startpunt.
- Sanitaire voorzieningen zijn beschikbaar bij het Syndicat d'Initiative d'Erezée tijdens openingsuren, maar deze konden niet gecontroleerd worden :
- Maandag tot vrijdag : 9u tot 12u en 13u30 tot 16u
- Zaterdag : 10u tot 12u30 en 14u tot 16u
- Gesloten op donderdag !
Aandachtspunten
- Het oppervlak van de PBM-parkeerplaats is niet toegankelijk.
- Oversteken van een straat met een snelheidslimiet van 70 km/u zonder veiligheidsvoorzieningen.
- Smalle rijbaan kan conflicten tussen automobilisten en fietsers veroorzaken.
- Trottoir in slechte staat en graspad.
- Het talud van de pre-RAVeL is niet veilig gemaakt.
- De route bestaat voornamelijk uit hellingen tot 10%.
- Onveilige kruisingen van dorpen en wegen.
Mensen in rolstoelen
Sterke punten
- Rustplaats met manoeuvreerruimte.
- Roadbook beschikbaar.
- Parkeerplaats.
- Oplaadpunt voor elektrische fietsen bij het startpunt.
- Toiletten zijn beschikbaar tijdens de openingstijden van het Syndicat d'Initiative d'Érezée (met een opstapje van 3 cm), maar deze konden niet worden gecontroleerd.
Aandachtspunten
- Het oppervlak van de PBM-parkeerplaats is niet toegankelijk.
- Oversteken van een weg met een snelheidslimiet van 70 km/u zonder vangrails.
- Onveilig oversteken van dorpen en wegen.
- Smalle rijbaan kan leiden tot conflicten tussen automobilisten en fietsers.
- Wegdek in slechte staat.
- Gebrek aan veiligheid op het talud van de pre-RAVeL.
- De route bestaat voornamelijk uit hellingen tot 10%.
Mensen lopen met moeite
Sterke punten
- Talrijke rustplaatsen met manoeuvreerfaciliteiten en een aantal bankjes.
- Roadbook beschikbaar.
- Parkeerplaats.
- Oplaadpunt voor elektrische fietsen.
- Toiletten beschikbaar tijdens de openingsuren van het Syndicat d'Initiative d'Érezée (met een opstapje van 3 cm), maar deze konden niet worden gecontroleerd.
Aandachtspunten
- Het oppervlak van de PBM-parkeerplaats is niet toegankelijk.
- Oversteken van een weg met een snelheidslimiet van 70 km/u zonder vangrails.
- Onveilig oversteken van dorpen en wegen.
- Smalle rijbaan kan leiden tot conflicten tussen automobilisten en fietsers.
- Wegdek in slechte staat.
- Gebrek aan veiligheid op het talud van de pre-RAVeL.
- De route bestaat voornamelijk uit hellingen tot 10%.
Mensen lopen met moeite
Sterke punten
- Talrijke rustplaatsen met manoeuvreerfaciliteiten en een aantal bankjes.
- Roadbook beschikbaar.
- Parkeerplaats.
- Oplaadpunt voor elektrische fietsen aan het begin van de route.
- Sanitaire voorzieningen bij het Trammuseum tijdens de openingstijden van het Syndicat d'Initiative d'Erezée, maar deze konden niet worden gecontroleerd.
Aandachtspunten
- Het oppervlak van de PBM-parkeerplaats is niet toegankelijk.
- Oversteken van een weg met een snelheidslimiet van 70 km/u zonder vangrails.
- Onveilig oversteken van dorpen en wegen.
- Smalle rijbaan kan leiden tot conflicten tussen automobilisten en fietsers.
- Wegdek in slechte staat.
- Gebrek aan veiligheid op het talud van de pre-RAVeL.
- Overhangende takken en braamstruiken op het voorterrein.
- De route bestaat voornamelijk uit oneffen terrein met hellingen tot 10%.
Mensen lopen met moeite
Sterke punten
- Talrijke rustplaatsen met manoeuvreerfaciliteiten en een aantal bankjes.
- Roadbook beschikbaar.
- Parkeerplaats.
- Oplaadpunt voor elektrische fietsen.
- Sanitaire voorzieningen bij het Trammuseum tijdens de openingstijden van het Syndicat d'Initiative d'Erezée (met een opstapje van 3 cm om er te komen), maar deze konden niet worden gecontroleerd.
Aandachtspunten
- Het oppervlak van de PBM-parkeerplaats is niet toegankelijk.
- Oversteken van een weg met een snelheidslimiet van 70 km/u zonder vangrails.
- Onveilig oversteken van dorpen en wegen.
- Smalle rijbaan kan leiden tot conflicten tussen automobilisten en fietsers.
- Wegdek in slechte staat.
- Gebrek aan veiligheid op het talud van het pre-RAVeL en niet-contrasterende pad.
- Overhangende takken en braamstruiken op het voortraject.
- De route is voornamelijk oneffen, met hellingen tot 10%.
- Sommige paaltjes zijn niet gecontrasteerd.
Mensen lopen met moeite
Sterke punten
- Talrijke rustplaatsen en een paar bankjes.
- Roadbook beschikbaar.
- Parkeerplaats.
- Oplaadpunt voor elektrische fietsen aan het begin van de route.
- Sanitaire voorzieningen bij het Trammuseum tijdens de openingstijden van het Syndicat d'Initiative d'Erezée, maar deze konden niet worden gecontroleerd.
Aandachtspunten
- Een weg oversteken met een snelheidslimiet van 70 km/u zonder veiligheidsvoorzieningen.
- Onveilige kruisingen van dorpen en wegen.
- Smalle rijstroken kunnen leiden tot conflicten tussen automobilisten en fietsers.
- Wegdek in slechte staat.
- Gebrek aan veiligheid op het talud van de pre-RAVeL.
Mensen lopen met moeite
Sterke punten
- Talrijke rustplaatsen en een paar bankjes.
- Roadbook beschikbaar.
- Parkeerplaats.
- Oplaadpunt voor elektrische fietsen aan het begin van de route.
- Sanitaire voorzieningen bij het Trammuseum tijdens de openingstijden van het Syndicat d'Initiative d'Erezée, maar deze konden niet worden gecontroleerd.
Aandachtspunten
- Een weg oversteken met een snelheidslimiet van 70 km/u zonder veiligheidsvoorzieningen.
- Onveilige kruisingen van dorpen en wegen.
- Smalle rijstroken kunnen leiden tot conflicten tussen automobilisten en fietsers.
- Wegdek in slechte staat.
- Gebrek aan veiligheid op het talud van de pre-RAVeL.
site.pComprehension
Sterke punten
- Talrijke rustplaatsen.
- Roadbook beschikbaar.
- Parkeerplaats.
- Oplaadpunt voor elektrische fietsen aan het begin van de route.
- Sanitaire voorzieningen bij het Trammuseum tijdens de openingstijden van het Syndicat d'Initiative d'Erezée, maar deze konden niet worden gecontroleerd.
Aandachtspunten
- Oversteken van een weg met een snelheidslimiet van 70 km/u en zonder vangrails.
- Het is niet gemakkelijk om de route rond de knopen te volgen : je kunt het beste het roadbook raadplegen.
- Onveilige dorpen en wegen oversteken.
- Smalle wegen kunnen leiden tot conflicten tussen automobilisten en fietsers.
- Wegdek in slechte staat.
- Het talud van de pre-RAVeL is niet veilig gemaakt.
- De route bestaat voornamelijk uit hellingen tot 10%.
- Sommige paaltjes zijn niet contrasterend.