Welkom bij Access-i

Le Sax - Dinant Evasion

Wist je dat? De Maas is nauw verbonden met de ontwikkeling van de stad Dinant, waarvan de oorsprong teruggaat tot de 6e eeuw. Het is dan ook het ideale uitkijkpunt om de rijke geschiedenis van de streek te begrijpen, of gewoon om te ontspannen en van het prachtige landschap te genieten.

Trakteer uzelf op een onvergetelijke cruise op de Maas. Het zal een onmiskenbaar succes worden dankzij de Sax, het vlaggenschip van de Dinant Evasion vloot.

De Sax vaart het hele jaar door tussen Givet en Luik, dag en nacht. s Avonds draagt de verlichting van de rivieroevers bij tot de charme van de cruise. Overdag kunt u de opmerkelijkste natuurgebieden van de Boven-Maas vanuit een andere hoek bekijken.

(DeepL Traduction)

Sterke punten

Personneel
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
  • Er is personeel beschikbaar om te helpen bij de obstakels.
  • Er is personeel om te oriënteren en te begeleiden.
Bewegwijzering
  • De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
Identificatie
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de straat
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
Binnenkomst
  • Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar.
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Er is een moeizaam te gebruiken helling, maar het personeel staat ter beschikking om te helpen.
Ontvangst
  • De vrije ruimte voor het loket is voldoende ruim.
  • Er is personeel om te oriënteren en te begeleiden.
  • Er is personeel om de personen naar hun plaats te begeleiden.
Tentoonstelling
  • Het grootste deel van de inhoud van de tentoonstelling is toegankelijk en zichtbaar.
Restauratiezaal
  • De breedte van de passages is voldoende.
  • De bediening wordt verzekerd door personeel aan tafel.
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...

Aandachtspunten

Ontvangst
  • Het loket is te hoog.
Horizontale beweging
  • De ondergrond is plaatselijk moeilijk berijdbaar.
  • De breedte van de gangen is onvoldoende.
Verticale beweging
  • Er is geen lift.
Aangepaste toiletten
  • Er is geen aangepast toilet.
  • De toegang tot de wastafel verloopt niet vlot.
  • De breedte van de deuropening is smaller dan 80 cm.
Restauratiezaal
  • Geen enkele tafel laat toe om zich correct te positioneren met een rolstoel.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de straat
  • Er bevinden zich zitplaatsen langs de paden.
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar.
  • De helling is aan weerszijden voorzien van een handlijst.
Horizontale beweging
  • Er bevinden zich zitplaatsen langs de paden.
Verticale beweging
  • De trappen zijn uitgerust met handlijsten aan weerszijden.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen en te betalen, ...
  • De breedte van de passages is voldoende.

Aandachtspunten

Parkeren
  • De parkeerplaatsen bevinden zich op meer dan 100 meter van de ingang.
Horizontale beweging
  • De ondergrond is plaatselijk moeilijk berijdbaar.
Verticale beweging
  • Er is geen lift.
Aangepaste toiletten
  • Er is geen aangepast toilet.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de straat
  • De voetpaden werden beveiligd met tegels die met de voeten voelbaar zijn.
Geleidehond
  • Geleidehonden worden toegelaten zonder toeslag.
Binnenkomst
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • De plaats is op een eenvoudige en intuïtieve manier gestructureerd.
Horizontale beweging
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Verticale beweging
  • De trappen beschikken over minstens één handlijst.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...
  • De bediening gebeurt aan tafel.

Aandachtspunten

Horizontale beweging
  • Op bepaalde plaatsen langs het pad is de doorgang lager dan 2 m.
Verticale beweging
  • Er is geen lift.
  • De trappen zijn niet beveiligd met voorzichtigheidstreden aan de spits.
Tentoonstelling
  • Er is geen aangepaste didactische ondersteuning beschikbaar.
  • De tentoonstelling is niet aangepast omdat de inhoud ervan voornamelijk visueel is.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de straat
  • De voetpaden werden beveiligd met tegels die met de voeten voelbaar zijn.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
Horizontale beweging
  • Het meubilair is in contrasterende kleur in verhouding tot de omgeving.
  • Het contrast tussen de vloer en de muren vergemakkelijkt de verplaatsingen.
  • De verlichting volstaat en doorlopend.
Verticale beweging
  • De verlichting volstaat en loopt door op de trappen.
  • De trappen beschikken over minstens één beveiligende handlijst.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...
  • De bediening gebeurt aan tafel.

Aandachtspunten

Horizontale beweging
  • Op bepaalde plaatsen langs het pad is de doorgang lager dan 2 m.
Verticale beweging
  • Er is geen lift.
Tentoonstelling
  • Er is geen bezoekersgids met grote tekens.

Sterke punten

Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • De openingsuren zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
  • De prijzen zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
Ontvangst
  • De instelling kan schriftelijk gecontacteerd worden: SMS of e-mail.
  • De tarieven worden aan het onthaal aangeduid.
  • De plaats is gemakkelijk te begrijpen.
  • De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
  • Er is personeel om te oriënteren en te begeleiden.
Wi-Fi
  • Het Wi-Fi is beschikbaar op aanvraag.
Verlichting
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
Aangepaste toiletten
  • Het is mogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
  • De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
Tentoonstelling
  • De tentoongestelde inhoud is hoofdzakelijk visueel.
Restauratiezaal
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.

Aandachtspunten

Ontvangst
  • Er is geen personeelslid dat gebarentaal kent.
  • Er is geen informatie beschikbaar in gebarentaal.
  • De geluidsberichten zijn niet visueel beschikbaar.
Restauratiezaal
  • Er zijn geen ronde of ovalen tafels voor X personen.
  • De menu’s en kaarten worden op de klassieke manier voorgesteld.

Sterke punten

Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • De openingsuren zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
  • De prijzen zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
Ontvangst
  • De instelling kan schriftelijk gecontacteerd worden: SMS of e-mail.
  • De tarieven worden aan het onthaal aangeduid.
  • De plaats is gemakkelijk te begrijpen.
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
  • Er is personeel om te oriënteren en te begeleiden.
Verlichting
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
Aangepaste toiletten
  • Het is mogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
Tentoonstelling
  • De tentoongestelde inhoud is hoofdzakelijk visueel.
Restauratiezaal
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.

Aandachtspunten

Ontvangst
  • De geluidsberichten zijn niet visueel beschikbaar.
Magnetische inductielus
  • Er is geen mobiele magnetische inductielus.
Restauratiezaal
  • Naargelang de drukte kan er veel lawaai zijn.

Sterke punten

Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • De openingsuren zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
  • De prijzen zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
Ontvangst
  • Het is mogelijk om cash te betalen (munten en biljetten).
Verticale beweging
  • De verlichting volstaat en loopt door op de trappen.
  • De trappen beschikken over minstens één beveiligende handlijst.
Horizontale beweging
  • De plaats is goed verlicht.
Aangepaste toiletten
  • De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
Tentoonstelling
  • Het is niet nodig op het ticket op voorhand te kopen.
Restauratiezaal
  • Het is mogelijk om cash te betalen (munten en biljetten).
  • De plaats is goed verlicht.
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...

Aandachtspunten

Restauratiezaal
  • De menu’s en kaarten worden op de klassieke manier voorgesteld.
Access-i vous informe sur l'accessibilité de ce lieu, de par les données relevées sur place, à un instant T. Les modifications éventuelles après la visite d'Access-i relèvent de la responsabilité du gestionnaire.