Welkom bij Access-i

Hôtel et Aparthôtel Casteau Resort Mons

Hôtel We Care Casteau is een 4-sterrenhotel gelegen in Casteau in België. Het maakt deel uit van de We Care Hotels groep, die meer dan 250 kamers en aparthotels heeft in Frankrijk en België. Het hotel ligt in een rustige omgeving, op slechts een klein eindje rijden van Bergen en Brussel. Het biedt een scala aan faciliteiten, waaronder een restaurant, bar, spa en fitnesscentrum.

Hotel in Casteau, toegankelijk voor personen met beperkte mobiliteit :

Het hotel biedt een warm en toegankelijk onthaal. Met zijn 58 comfortabele kamers wil het hotel een aangenaam verblijf bieden aan al zijn gasten, ook aan personen met beperkte mobiliteit.

Optimale toegankelijkheid voor iedereen :

  • Privéparkeerplaats : Er is een privéparkeerplaats beschikbaar, met twee gereserveerde plaatsen voor mensen met beperkte mobiliteit (PBM).
  • Toegankelijke receptie : De receptie is rolstoeltoegankelijk en voorzien van een ringleiding voor slechthorenden. Er zijn ook tactiele lijnen geïnstalleerd om slechtzienden de weg te wijzen.
  • Toegankelijke toiletten : Er is een aangepast toilet op de begane grond om tegemoet te komen aan de behoeften van mensen met beperkte mobiliteit.
  • Inclusief restaurant : Het restaurant heeft een verhoogde tafel zodat mensen in een rolstoel comfortabel kunnen zitten. Er zijn ook ronde tafels om de communicatie voor gebarentaalgebruikers te vergemakkelijken.
  • Aangepaste kamer : Een kamer speciaal ontworpen voor mensen met beperkte mobiliteit bevindt zich op de begane grond. Deze is uitgerust met een aangepaste douche en toilet, een knipperlicht dat is aangesloten op het brandblussysteem, en alle apparatuur is tussen 80 en 110 cm hoog geplaatst voor optimale toegankelijkheid.

Attent personeel en toegewijde procedures :

Het hotel bekommert zich om het welzijn van al zijn gasten en heeft zijn personeel opgeleid om gasten met speciale behoeften te ontvangen. Er zijn procedures ingesteld om gasten met speciale behoeften de best mogelijke ondersteuning te bieden, zodat iedereen verzekerd is van een sereen en aangenaam verblijf.

Sterke punten

Personneel
  • Een contactpersoon is aanwezig voor de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
  • Er is personeel om te oriënteren en te begeleiden.
  • Het personeel heeft van een opleiding genoten voor het onthaal van personen met specifieke behoeften.
Bewegwijzering
  • De signalisatie laat niet toe om zich eenvoudig te oriënteren.
  • De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
Parkeren
  • Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Identificatie
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.

Dit is een klein hotel met 58 kamers. Het heeft :
- een privéparkeerplaats met twee gereserveerde plaatsen voor personen met beperkte mobiliteit.
- een toegankelijke hoofdingang
- een aangepaste kassa voor rolstoelgebruikers.
- een aangepast toilet op de begane grond.
- een eetzaal met een verhoogde tafel voor rolstoelgebruikers.
- een aangepaste slaapkamer op de begane grond. Deze is uitgerust met een aangepaste douche en toilet. De verschillende voorzieningen zijn tussen de 80 en 110 cm hoog.

Daarnaast heeft het personeel training gekregen in de omgang met klanten met speciale behoeften en zijn er procedures ingesteld om klanten die dat nodig hebben zo goed mogelijk te helpen.

Sterke punten

Parkeren
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn goed aangeduid.
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn voldoende ruim en horizontaal.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
  • Er valt geen trede te nemen.
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
Binnenkomst
  • Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar.
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • De hoofdingang is toegankelijk.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
  • Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • De betalingsvoorziening is gemakkelijk te gebruiken.
  • De vrije ruimte voor het loket is voldoende ruim.
  • Het loket is op geschikte hoogte.
Horizontale beweging
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
  • De breedte van de gangen is voldoende.
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
Aangepaste toiletten
  • Het aangepast toilet is gemakkelijk te vinden.
  • Er is een aangepast toilet beschikbaar dat goed is aangeduid en gemakkelijk is te gebruiken.
  • Er is een toegankelijke wastafel in het aangepaste toilet.
Restauratiezaal
  • Bepaalde tafels laten toe om zich correct te positioneren met een rolstoel.
  • De breedte van de passages is voldoende.
  • Het buffet laat toe om zich zelfstandig te bedienen.
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
  • Een aangepaste kamer van voldoende grootte is beschikbaar.
  • Een schakelaar en stopcontact zijn bereikbaar vanaf het bed.
  • De aangepaste kamer beschikt over een aangepaste doucheruimte en toilet.

Dit is een klein hotel met 58 kamers. Het heeft :
- een privéparkeerplaats met twee gereserveerde plaatsen voor personen met beperkte mobiliteit.
- een zitplaats bij de receptie.
- een aangepast toilet op de begane grond.
- een aangepaste kamer op de begane grond. Deze is uitgerust met een aangepaste douche en toilet.

Het personeel is getraind om klanten met speciale behoeften te verwelkomen en er zijn procedures ingesteld om klanten die dat nodig hebben zo goed mogelijk te helpen.

Sterke punten

Parkeren
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn goed aangeduid.
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn voldoende ruim en horizontaal.
  • Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar.
  • De hoofdingang is toegankelijk.
Ontvangst
  • Zitplaatsen zijn beschikbaar in de nabijheid van het onthaal.
Horizontale beweging
  • De verplaatsingen verlopen overal vlot.
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
  • De breedte van de gangen is voldoende.
Aangepaste toiletten
  • Er is een toilet met handgrepen die gemakkelijk zijn te gebruiken.
Kamer
  • De kamer beschikt over een afzonderlijke doucheruimte met een aangepast toilet.

Aandachtspunten

Kamer
  • Er is geen voldoende grote kamer.

Dit is een klein hotel met 58 kamers. Er zijn lijnen geïnstalleerd om slechtzienden te helpen hun weg te vinden in het hotel.

Het personeel is getraind om gasten met speciale behoeften te verwelkomen en er zijn procedures ingesteld om gasten die dat nodig hebben zo goed mogelijk te helpen.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • De gevaarlijke voorwerpen langs de paden werden beveiligd.
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Toegangsweg vanaf de straat
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Geleidehond
  • Geleidehonden worden toegelaten.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • De ingang bevindt zich niet in een logische verderzetting van het pad.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
  • Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Het onthaal bevindt zich tegenover de ingang.
  • Het onthaal is gelegen in een rustige omgeving.
  • Het onthaal is niet beglaasd.
  • Geleidende reliëflijnen vergemakkelijken de toegang tot het onthaal.
  • Het personeel ziet de personen die in het gebouw aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Het onthaal is gelegen in een rustige omgeving.
  • Het onthaal bevindt zich in een logische verderzetting van het pad.
Horizontale beweging
  • De gevaarlijke voorwerpen langs de paden werden beveiligd.
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
  • De plaats is op een eenvoudige en intuïtieve manier gestructureerd.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
  • De nummering van de kamer is in reliëf op de deur aangegeven.
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Dit is een klein hotel met 58 kamers. Er zijn lijnen geïnstalleerd om slechtzienden te helpen hun weg te vinden in het hotel.

Het personeel is getraind om gasten met speciale behoeften te verwelkomen en er zijn procedures ingesteld om gasten die dat nodig hebben zo goed mogelijk te helpen.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Kunstmatige of natuurlijke geleidelijnen vergemakkelijken de verplaatsingen.
  • Er zijn geen obstakels.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • De ingang bevindt zich niet in een logische verderzetting van het pad.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
  • Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Een contactpersoon is aanwezig voor de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
  • Het personeel ziet de personen die in het gebouw aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Geleidende reliëflijnen vergemakkelijken de toegang tot het onthaal.
Horizontale beweging
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
  • De gevaarlijke voorwerpen langs de paden werden beveiligd.
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Verticale beweging
  • De treden van de trap zijn gecontrasteerd.
  • De trappen beschikken over minstens één beveiligende handlijst.
Kamer
  • De toegangsdeur tot de kamer is in contrasterende kleur in verhouding tot de omgeving.
  • Het kamernummer is in contrasterende kleur in verhouding tot de ondergrond.
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Dit is een klein hotel met 58 kamers. Het heeft :
- een kassa met een ringleiding voor slechthorenden.
- ronde tafels voor mensen die gebarentaal gebruiken.
- een aangepaste kamer op de begane grond. Deze is uitgerust met een zwaailicht dat is aangesloten op het brandblussysteem.

Het personeel is getraind om klanten met speciale behoeften te verwelkomen en er zijn procedures ingesteld om klanten die dat nodig hebben zo goed mogelijk te helpen.

Sterke punten

Parkeren
  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • Er is een bel dicht bij de deur.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • De prijzen zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
Ontvangst
  • Het onthaal is open, goed verlicht en biedt mogelijkheid tot liplezen.
  • De instelling kan schriftelijk gecontacteerd worden: SMS of e-mail.
  • De instelling kan per SMS gecontacteerd worden.
  • De plaats is gemakkelijk te begrijpen.
Verlichting
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
Aangepaste toiletten
  • Het is mogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
  • De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
Restauratiezaal
  • Er zijn ronde of ovalen tafels voor X personen.
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
  • Het restaurant is in buffetvorm.
Kamer
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.
  • Er is minstens één kamer uitgerust met een aangepaste brandalarm en bel (visueel of trillend).

Dit is een klein hotel met 58 kamers. Het heeft :
- een kassa met een ringleiding voor slechthorenden.
- ronde tafels voor mensen die gebarentaal gebruiken.
- een aangepaste kamer op de begane grond. Deze is uitgerust met een zwaailicht dat is aangesloten op het brandblussysteem.

Het personeel is getraind om klanten met speciale behoeften te verwelkomen en er zijn procedures ingesteld om klanten die dat nodig hebben zo goed mogelijk te helpen.

Sterke punten

Parkeren
  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • Er is een bel dicht bij de deur.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • De prijzen zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
Ontvangst
  • Het onthaal is gelegen in een rustige omgeving.
  • Er is een inductielus aan het onthaal.
  • Het onthaal is open, goed verlicht en biedt mogelijkheid tot liplezen.
  • Het onthaal is gemakkelijk te vinden en dicht bij de ingang.
  • De instelling kan schriftelijk gecontacteerd worden: SMS of e-mail.
  • De tarieven worden aan het onthaal aangeduid.
  • De plaats is gemakkelijk te begrijpen.
Magnetische inductielus
  • Een mobiele magnetische inductielus is beschikbaar op aanvraag.
Verlichting
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
Restauratiezaal
  • De omgeving is rustig.
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
  • Het restaurant is in buffetvorm.
Kamer
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.
  • Er zijn meerdere kamers uitgerust met een aangepast brandalarm (visueel of trillend).

Dit is een klein hotel met 58 kamers. Het heeft een goede bewegwijzering. De locatie is rustig en veilig.

Het personeel is getraind om gasten met speciale behoeften te verwelkomen en er zijn procedures opgesteld om gasten die dat nodig hebben zo goed mogelijk te helpen.

Sterke punten

Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • Er is een bel dicht bij de deur.
  • De ingangsvoorziening is gemakkelijk te vinden en te gebruiken.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • De onthaal is rustig.
  • Het onthaal is gemakkelijk te vinden en dicht bij de ingang.
  • Het is mogelijk om cash te betalen (munten en biljetten).
Horizontale beweging
  • De plaats is rustig.
  • De plaats is goed verlicht.
Aangepaste toiletten
  • De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
Restauratiezaal
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
  • Het restaurant is in buffetvorm.
  • De plaats is goed verlicht.
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.
Access-i vous informe sur l'accessibilité de ce lieu, de par les données relevées sur place, à un instant T. Les modifications éventuelles après la visite d'Access-i relèvent de la responsabilité du gestionnaire.