Welkom bij Access-i

Hôtel et Aparthôtel Horizon Ath Lessines

Hotel Horizon Ath Lessines is een modern 4-sterrenhotel in Ghislenghien, vlakbij Lessines en op slechts 1 minuut van de snelweg Lille-Tournai-Brussel (afrit 29 op de E429). Deze locatie is ideaal voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers.

Hotel in Ath, toegankelijk voor personen met beperkte mobiliteit 

Het hotel biedt een warm en toegankelijk onthaal. Met 60 comfortabele kamers wil het hotel een aangenaam verblijf bieden aan al zijn gasten, ook aan personen met beperkte mobiliteit.

Optimale toegankelijkheid voor iedereen:

Privé parkeerplaats : 

Er is een privéparking beschikbaar, met twee gereserveerde plaatsen voor personen met beperkte mobiliteit (PBM).
Toegankelijke receptie : 

De receptie is aangepast voor rolstoelgebruikers en uitgerust met een inductielus voor slechthorenden. Er zijn ook tactiele lijnen aangebracht om slechtzienden de weg te wijzen.
Toegankelijke toiletten:

Een aangepast toilet is beschikbaar op de begane grond om te voldoen aan de behoeften van mensen met beperkte mobiliteit.
Inclusief restaurant: 

Het restaurant heeft een verhoogde tafel zodat rolstoelgebruikers comfortabel kunnen zitten. Er zijn ook ronde tafels om de communicatie te vergemakkelijken voor mensen die gebarentaal gebruiken.
Aangepaste kamer: 

Op de begane grond bevindt zich een kamer die speciaal ontworpen is voor mensen met beperkte mobiliteit. Deze is uitgerust met een aangepaste douche en toilet, een knipperlicht dat is gekoppeld aan het brandblussysteem en alle apparatuur is tussen 80 en 110 cm hoog geplaatst voor optimale toegankelijkheid.

Attent personeel en toegewijde procedures:

Het hotel bekommert zich om het welzijn van alle gasten en heeft zijn personeel opgeleid om gasten met speciale behoeften te ontvangen. Er zijn procedures ingesteld om gasten met speciale behoeften de best mogelijke ondersteuning te bieden, zodat iedereen verzekerd is van een sereen en aangenaam verblijf.

Dit is een klein hotel met 60 kamers:
- een privéparkeerplaats met twee gereserveerde plaatsen voor personen met beperkte mobiliteit
- een toegankelijke hoofdingang
- een aangepast loket voor rolstoelgebruikers
- een aangepast toilet op de begane grond
- een eetzaal met een verhoogde tafel zodat rolstoelgebruikers comfortabel kunnen zitten.
- een aangepaste kamer op de begane grond, uitgerust met een douche en een aangepast toilet, met de verschillende voorzieningen op een hoogte tussen 80 en 110 cm.

Daarnaast heeft het personeel een training gehad in het ontvangen van klanten met speciale behoeften en zijn er procedures ingesteld om klanten die dat nodig hebben zo goed mogelijk te helpen.

Sterke punten

Parkeren
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn goed aangeduid.
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn voldoende ruim en horizontaal.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
Binnenkomst
  • Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar.
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • De hoofdingang is toegankelijk.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • De toegangsvoorziening is gemakkelijk te gebruiken.
Ontvangst
  • De betalingsvoorziening is gemakkelijk te gebruiken.
  • Er is een mobiel betaaltoestel.
  • De vrije ruimte voor het loket is voldoende ruim.
  • Het loket is op geschikte hoogte.
Horizontale beweging
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
  • De breedte van de gangen is voldoende.
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
Verticale beweging
  • Er is een lift.
  • Alle verdiepingen die toegankelijk zijn voor het publiek zijn per lift van voldoende grootte bereikbaar.
Aangepaste toiletten
  • Het aangepast toilet is gemakkelijk te vinden.
  • Er is een aangepast toilet beschikbaar dat goed is aangeduid en gemakkelijk is te gebruiken.
Restauratiezaal
  • Bepaalde tafels laten toe om zich correct te positioneren met een rolstoel.
  • De breedte van de passages is voldoende.
  • Het buffet laat toe om zich zelfstandig te bedienen.
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
  • Een aangepaste kamer van voldoende grootte is beschikbaar met comfortabele inrichting.
  • Een schakelaar en stopcontact zijn bereikbaar vanaf het bed.
  • De aangepaste kamer beschikt over een aangepaste afzonderlijke doucheruimte.

Dit is een klein hotel met 60 kamers:
- een privéparkeerplaats met twee gereserveerde plaatsen voor personen met beperkte mobiliteit
- een zitplaats bij de receptie
- een aangepast toilet op de begane grond
- een aangepaste kamer op de begane grond, uitgerust met een douche en een aangepast toilet.

Het personeel is opgeleid om klanten met speciale behoeften te verwelkomen en er zijn procedures ingesteld om klanten die dat nodig hebben zo goed mogelijk te helpen.

Sterke punten

Parkeren
  • Er is minstens 1 voorbehouden parkeerplaats op minder dan 50 meter van de ingang.
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn goed aangeduid.
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn voldoende ruim en horizontaal.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Er bevinden zich zitplaatsen langs de paden.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
Ontvangst
  • Zitplaatsen zijn beschikbaar in de nabijheid van het onthaal.
Horizontale beweging
  • Er valt geen trede te nemen.
  • De verplaatsingen verlopen overal vlot.
Verticale beweging
  • Er is een lift.
Aangepaste toiletten
  • Er is een toilet met handgrepen die gemakkelijk zijn te gebruiken.
Kamer
  • Er zijn meerdere kamers die voldoende groot zijn op het gelijkvloers.
  • De kamer beschikt over een afzonderlijke doucheruimte met een aangepast toilet.

Dit is een klein hotel met 60 kamers en er zijn lijnen geïnstalleerd zodat slechtzienden hun weg kunnen vinden in het hotel.

Het personeel is opgeleid om klanten met speciale behoeften te verwelkomen en er zijn procedures ingesteld om klanten die dat nodig hebben zo goed mogelijk te helpen.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • De gevaarlijke voorwerpen langs de paden werden beveiligd.
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • De ingang bevindt zich niet in een logische verderzetting van het pad.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
  • Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Het onthaal bevindt zich tegenover de ingang.
  • Het onthaal is gelegen in een rustige omgeving.
  • Het onthaal is niet beglaasd.
  • Geleidende reliëflijnen vergemakkelijken de toegang tot het onthaal.
  • Het personeel ziet de personen die in het gebouw aankomen en kunnen hulp bieden.
Horizontale beweging
  • De gevaarlijke voorwerpen langs de paden werden beveiligd.
  • De plaats is op een eenvoudige en intuïtieve manier gestructureerd.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
  • De nummering van de kamer is in reliëf op de deur aangegeven.
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Dit is een klein hotel met 60 kamers en er zijn lijnen geïnstalleerd zodat slechtzienden hun weg kunnen vinden in het hotel.

Het personeel is opgeleid om klanten met speciale behoeften te verwelkomen en er zijn procedures ingesteld om klanten die dat nodig hebben zo goed mogelijk te helpen.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Er zijn geen obstakels.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • De ingang bevindt zich niet in een logische verderzetting van het pad.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
  • Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Een contactpersoon is aanwezig voor de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
  • Het personeel ziet de personen die in het gebouw aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Geleidende reliëflijnen vergemakkelijken de toegang tot het onthaal.
  • Het onthaal bevindt zich tegenover de ingang.
  • Het onthaal bevindt zich in een logische verderzetting van het pad.
Horizontale beweging
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
  • De beglaasde wanden en deuren zijn beveiligd door een visueel gecontrasteerde markering.
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
  • Het contrast tussen de vloer en de muren vergemakkelijkt de verplaatsingen.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...
  • Aangepaste kaarten en menu’s zijn beschikbaar.
Kamer
  • De toegangsdeur tot de kamer is in contrasterende kleur in verhouding tot de omgeving.
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Dit is een klein hotel met 60 kamers, het heeft: 
- ronde tafels voor mensen die gebarentaal gebruiken
- een aangepaste kamer op de begane grond, uitgerust met een zwaailicht dat is gekoppeld aan het brandblussysteem.

Het personeel is opgeleid om klanten met speciale behoeften te verwelkomen en er zijn procedures ingesteld om klanten die dat nodig hebben zo goed mogelijk te helpen.

Sterke punten

Parkeren
  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • Er is een bel dicht bij de deur.
  • De ingangsvoorziening is gemakkelijk te vinden en te gebruiken.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Het onthaal is open, goed verlicht en biedt mogelijkheid tot liplezen.
  • Het onthaal is gemakkelijk te vinden en dicht bij de ingang.
  • De instelling kan schriftelijk gecontacteerd worden: SMS of e-mail.
  • Het personeel heeft een opleiding genoten voor het onthaal van dove personen.
  • De tarieven worden aan het onthaal aangeduid.
  • De plaats is gemakkelijk te begrijpen.
Verticale beweging
  • De verdiepingen van het gebouw zijn goed aangeduid.
  • Er is een visuele aanduiding van de verdiepingen in de lift.
Aangepaste toiletten
  • Het is mogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
Restauratiezaal
  • Er zijn ronde of ovalen tafels voor X personen.
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
  • Het restaurant is in buffetvorm.

Aandachtspunten

Wi-Fi
  • De verbinding met de mobiele netwerken, 3G of 4G, verloopt moeizaam op de plaats.

Dit is een klein hotel met 60 kamers, het heeft:
- een kassa uitgerust met een inductielus voor slechthorenden. 
- ronde tafels voor mensen die gebarentaal gebruiken
- een aangepaste kamer op de begane grond, uitgerust met een zwaailicht dat is gekoppeld aan het brandblussysteem.

Het personeel is opgeleid om klanten met speciale behoeften te verwelkomen en er zijn procedures ingesteld om klanten die dat nodig hebben zo goed mogelijk te helpen.

Sterke punten

Parkeren
  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • Er is een bel dicht bij de deur.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Het onthaal is gelegen in een rustige omgeving.
  • Er is een inductielus aan het onthaal.
  • Het onthaal is gemakkelijk te vinden en dicht bij de ingang.
  • De instelling kan per e-mail gecontacteerd worden.
  • De tarieven worden aan het onthaal aangeduid.
Magnetische inductielus
  • Een mobiele magnetische inductielus is beschikbaar op aanvraag.
Aangepaste toiletten
  • Het is mogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
Kamer
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.
  • Er zijn meerdere kamers uitgerust met een aangepast brandalarm (visueel of trillend).

Dit is een klein hotel met 60 kamers en goede bewegwijzering. De locatie is rustig en veilig.

Het personeel is getraind om gasten met speciale behoeften te verwelkomen en er zijn procedures ingesteld om gasten die dat nodig hebben zo goed mogelijk te helpen.

Sterke punten

Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • Er is een bel dicht bij de deur.
  • De ingangsvoorziening is gemakkelijk te vinden en te gebruiken.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • De onthaal is rustig.
  • Het onthaal is gemakkelijk te vinden en dicht bij de ingang.
  • Het is mogelijk om cash te betalen (munten en biljetten).
Verticale beweging
  • De lift is gemakkelijk te gebruiken of er is personeel beschikbaar om te helpen.
Horizontale beweging
  • De plaats is rustig en goed verlicht.
Aangepaste toiletten
  • De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
Access-i vous informe sur l'accessibilité de ce lieu, de par les données relevées sur place, à un instant T. Les modifications éventuelles après la visite d'Access-i relèvent de la responsabilité du gestionnaire.