Welkom bij Access-i

Hôtel La Barrière de Transinne

Het hotel Barrière de Transinne ligt midden in de bossen, vlakbij afrit 24 van de E411, en telt 28 kamers verdeeld over 2 gebouwen: het huis en het chalet. Een aangepaste kamer voor PBM is beschikbaar in het huis.

Alle kamers zijn met smaak en eenvoud gerenoveerd.
Edele materialen zoals hout en steen worden gebruikt.
Alle kamers zijn uitgerust met draadloos internet.
Wanneer u in La Barrière overnacht, is uw ontbijt ter plaatse inbegrepen.

Een wellness-ruimte met sauna en hammam is ook beschikbaar en kan worden geprivatiseerd volgens uw wensen.

De parkeerplaats bevindt zich direct voor het hotel en is gratis. Er zijn halfpension-, avond- en gastronomische weekendarrangementen beschikbaar.

Het restaurant van de Barrière de Transinne ontvangt u de hele week, behalve op zaterdagmiddag, zondagavond en maandag, in een warm en modern kader. Ontdek een inventieve keuken die zijn wortels heeft in traditionele gerechten.

(DeepL Traduction)

Sterke punten

Personneel
  • Er is personeel om te oriënteren en te begeleiden.
Identificatie
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.

Aandachtspunten

Personneel
  • Er is geen contactpersoon aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
Bewegwijzering
  • De signalisatie is onvoldoende om zich te oriënteren.

Sterke punten

Parkeren
  • Er is minstens 1 parkeerplaats op minder dan 100 meter van de ingang.
  • Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
Toegangsweg vanaf de straat
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
Binnenkomst
  • Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar.
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Er is een mobiel betaaltoestel.
  • De vrije ruimte voor het loket is voldoende ruim.
Horizontale beweging
  • Er valt geen trede te nemen.
  • De breedte van de gangen is voldoende.
Verticale beweging
  • Alle verdiepingen die toegankelijk zijn voor het publiek zijn per lift van voldoende grootte bereikbaar.
Aangepaste toiletten
  • Er is een toegankelijke wastafel in het aangepaste toilet.
Restauratiezaal
  • Bepaalde tafels laten toe om zich correct te positioneren met een rolstoel.
  • De breedte van de passages is voldoende.
  • De bediening wordt verzekerd door personeel aan tafel.
Kamer
  • Een aangepaste kamer van voldoende grootte is beschikbaar.
  • De aangepaste kamer beschikt over een aangepaste doucheruimte en toilet.
  • De breedte van de deuropeningen bedraagt minstens 85 cm.
Douchekamer
  • De douche is zonder hoogteverschil.
  • De breedte van de deuropeningen bedraagt minstens 85 cm.

Aandachtspunten

Ontvangst
  • Het loket is te hoog.
Horizontale beweging
  • Enkele doorgangszones zijn te smal.
Aangepaste toiletten
  • Er is een aangepast toilet beschikbaar, maar het is moeilijk te gebruiken.
  • Er is een aangepast toilet beschikbaar, maar de toegang verloopt moeilijk.
  • Het aangepast toilet is slecht aangeduid.
  • De breedte van de deuropeningen ligt tussen 80 en 85 cm.
  • Er is hulp nodig om de deur te openen.
  • De signalisatie is niet aangepast en laat niet toe om zich eenvoudig te oriënteren.
Kamer
  • Er is dikke moquette.
Douchekamer
  • De doucheruimte is onvoldoende uitgerust.
  • De toegang tot de wastafel verloopt niet vlot.
  • Het toilet is slecht uitgerust.

Sterke punten

Parkeren
  • Er is minstens 1 parkeerplaats op minder dan 50 meter van de ingang.
  • Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
  • Er is een trap met maximaal 6 treden.
Toegangsweg vanaf de straat
  • Er is een trap met maximaal 6 treden.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar.
Ontvangst
  • Zitplaatsen zijn beschikbaar in de nabijheid van het onthaal.
  • Er is personeel om te oriënteren en te begeleiden.
Horizontale beweging
  • De breedte van de gangen is voldoende.
  • Er bevinden zich zitplaatsen langs de paden.
Verticale beweging
  • Alle verdiepingen die toegankelijk zijn voor het publiek zijn per lift bereikbaar.
Aangepaste toiletten
  • Er is een wastafel in het aangepaste toilet.
Restauratiezaal
  • De breedte van de passages is voldoende.
  • De bediening wordt verzekerd door personeel aan tafel.
Kamer
  • Er is een kamer die voldoende groot is en bereikbaar is per lift.
  • De minimale hoogte van het bed bedraagt 48 cm.
  • De kamer beschikt over een afzonderlijke doucheruimte met een aangepast toilet.
  • De breedte van de deuropeningen bedraagt minstens 85 cm.
Douchekamer
  • De douche is zonder hoogteverschil.
  • De breedte van de deuropeningen bedraagt minstens 85 cm.

Aandachtspunten

Binnenkomst
  • Er zijn meer dan3 treden aan de ingang.
Horizontale beweging
  • De ondergrond is plaatselijk moeilijk berijdbaar.
Aangepaste toiletten
  • Het aangepast toilet is slecht aangeduid.
Kamer
  • Er is dikke moquette.
Douchekamer
  • De doucheruimte is onvoldoende uitgerust.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de straat
  • Geleidelijnen vergemakkelijken de verplaatsingen.
Geleidehond
  • Geleidehonden worden toegelaten.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Het onthaal bevindt zich tegenover de ingang.
  • Het onthaal is gelegen in een rustige omgeving.
  • Het onthaal is niet beglaasd.
  • Het personeel ziet de personen die in het gebouw aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Er is personeel om te oriënteren en te begeleiden.
Horizontale beweging
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Verticale beweging
  • Alle verdiepingen die toegankelijk zijn voor het publiek zijn per lift bereikbaar.
Restauratiezaal
  • De bediening gebeurt aan tafel.
Kamer
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Aandachtspunten

Verticale beweging
  • De trappen beschikken over een niet-beveiligde handlijst.
  • De trappen zijn niet beveiligd met voorzichtigheidstreden aan de spits.
  • De trappen zijn niet veilig.
Kamer
  • De nummering van de kamer is niet in reliëf op de deur aangegeven.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de straat
  • Geleidelijnen vergemakkelijken de verplaatsingen.
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Het personeel ziet de personen die in het gebouw aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Het onthaal bevindt zich tegenover de ingang.
  • Het onthaal is gelegen in een rustige omgeving.
  • Er is personeel om te oriënteren en te begeleiden.
Horizontale beweging
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
  • Het contrast tussen de vloer en de muren vergemakkelijkt de verplaatsingen.
  • De verlichting volstaat.
Verticale beweging
  • Alle verdiepingen zijn per lift bereikbaar.
  • De lift is zelfstandig bruikbaar of er is personeel beschikbaar om te helpen.
Restauratiezaal
  • De bediening gebeurt aan tafel.
Kamer
  • De toegangsdeur tot de kamer is in contrasterende kleur in verhouding tot de omgeving.
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.
  • Gordijnen of rolgordijnen kunnen de vensters verduisteren.

Aandachtspunten

Toegangsweg vanaf de straat
  • Er is geen beveiliging van de trap.
  • Er is een niet-beveiligde helling op het pad.
Horizontale beweging
  • Sommige beglaasde wanden langs het pad zijn niet beveiligd door een visueel gecontrasteerde markering.
Verticale beweging
  • De treden van de trap zijn niet gecontrasteerd.
  • De trappen zijn niet veilig.
Restauratiezaal
  • De menu’s en kaarten zijn moeilijk leesbaar.
Kamer
  • Het kamernummer is niet in contrasterende kleur in verhouding tot de ondergrond.

Sterke punten

Parkeren
  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk.
Ontvangst
  • Het onthaal is open, goed verlicht en biedt mogelijkheid tot liplezen.
  • De instelling kan per e-mail gecontacteerd worden.
Wi-Fi
  • Het Wi-Fi is gratis en overal in het gebouw beschikbaar.
Verticale beweging
  • Er is een visuele aanduiding van de verdiepingen in de lift.
Verlichting
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
Restauratiezaal
  • Er zijn ronde of ovalen tafels voor X personen.
  • Het restaurant is in buffetvorm.
Kamer
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Aandachtspunten

Ontvangst
  • Er is geen personeelslid dat gebarentaal kent.
  • De tarieven worden niet aan het onthaal aangeduid.
Aangepaste toiletten
  • Het is onmogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
Restauratiezaal
  • De menu’s en kaarten worden op de klassieke manier voorgesteld.
Kamer
  • Er is geen kamer uitgerust met een aangepast brandalarm (visueel of trillend).
  • Er is geen kamer uitgerust met een aangepaste bel (visueel of trillend signaal).

Sterke punten

Parkeren
  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Het onthaal is gelegen in een rustige omgeving.
  • Het onthaal is open, goed verlicht en biedt mogelijkheid tot liplezen.
  • De instelling kan per e-mail gecontacteerd worden.
Verticale beweging
  • Er is een visuele aanduiding van de verdiepingen in de lift.
Verlichting
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
Restauratiezaal
  • De omgeving is rustig.
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
Kamer
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Aandachtspunten

Ontvangst
  • De tarieven worden niet aan het onthaal aangeduid.
  • De signalisatie is onvoldoende om zich te oriënteren.
Aangepaste toiletten
  • Het is onmogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
Kamer
  • Er is geen kamer uitgerust met een aangepast brandalarm (visueel of trillend).

Sterke punten

Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • De onthaal is rustig.
  • Het onthaal is gemakkelijk te vinden en dicht bij de ingang.
  • Het is mogelijk om cash te betalen (munten en biljetten).
  • Er is personeel om te oriënteren en te begeleiden.
Verticale beweging
  • De lift is gemakkelijk te gebruiken of er is personeel beschikbaar om te helpen.
  • Er is een visueel bericht in de lift.
  • Er is personeel om te oriënteren en te begeleiden.
Horizontale beweging
  • De plaats is rustig en goed verlicht.
Restauratiezaal
  • Het restaurant is in buffetvorm.
  • Het is mogelijk om cash te betalen (munten en biljetten).
  • De plaats is rustig.
Kamer
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Aandachtspunten

Verticale beweging
  • Het is moeilijk om te weten op welke verdieping men zich bevindt.
  • De treden van de trap zijn niet gecontrasteerd.
  • De trappen zijn niet veilig.
Aangepaste toiletten
  • De toiletten zijn moeilijk te vinden.
Restauratiezaal
  • De menu’s en kaarten worden op de klassieke manier voorgesteld.
Access-i vous informe sur l'accessibilité de ce lieu, de par les données relevées sur place, à un instant T. Les modifications éventuelles après la visite d'Access-i relèvent de la responsabilité du gestionnaire.