Het informatieportaal over toegankelijkheid

Hôtel Naxhelet

Simplicité et authenticité, histoire et design forgent l’ambiance de nos 33 chambres, et de nos 2 suites aménagées dans l’ancienne chapelle du domaine. Nous avons privilégié les matériaux de notre pays comme le marbre du Hainaut et le chêne des Ardennes, les tissus chaleureux et le mobilier confortable et contemporain.

Dès l’entrée dans l’espace hôtel, couleurs et matières s’harmonisent pour offrir un accueil cosy, auréolé de ses 4 étoiles supérieur. Décorées avec goût, tout en subtilité, toutes les chambres offrent une vue sur la campagne ou sur le practice, avec l’horizon en point de mire. Un accès au wellness est compris dans le prix de la chambre pendant la durée du séjour. Profitez de ce havre de ressourcement lorsque vos réunions d’affaires se prolongent.

En 2019, l’hôtel Naxhelet a été désigné 20ème meilleur hôtel de Belgique.

Sterke punten

Personneel
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.

Aandachtspunten

Bewegwijzering
  • De plaats is complex en de signalisatie volstaat niet om zich te oriënteren.

Sterke punten

Parkeren
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn goed aangeduid.
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn voldoende ruim en horizontaal.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Er valt geen trede te nemen.
Binnenkomst
  • Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar.
  • Er is geen trede aan de ingang.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
Ontvangst
  • Er is een mobiel betaaltoestel.
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
Horizontale beweging
  • De treden kunnen ontweken worden door een goed aangeduid alternatief pad.
  • De breedte van de gangen is voldoende.
  • De breedte van de paden is voldoende.
  • De breedte van de deuropeningen bedraagt minstens 85 cm.
Verticale beweging
  • Alle verdiepingen die toegankelijk zijn voor het publiek zijn per lift van voldoende grootte bereikbaar.
  • De lift kan zelfstandig gebruikt worden.
Aangepaste toiletten
  • Het aangepast toilet is gemakkelijk te vinden.
  • De breedte van de deuropening bedraagt minstens 85 cm.
Restauratiezaal
  • De breedte van de passages is voldoende.
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...
  • De breedte van de deuropening bedraagt minstens 85 cm.
Kamer
  • Een aangepaste kamer van voldoende grootte is beschikbaar.
  • De aangepaste kamer beschikt over een aangepaste afzonderlijke doucheruimte.
  • De breedte van de deuropening bedraagt minstens 85 cm.
Douchekamer
  • De aangepaste douche is voorzien van een stoel en handgrepen.
  • De douche is zonder hoogteverschil.
  • De toegang tot de wastafel is mogelijk en gemakkelijk te gebruiken.
  • Er is een aangepast toilet dat gemakkelijk is te gebruiken.

Aandachtspunten

Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • De ondergrond is plaatselijk moeilijk berijdbaar.
  • Er is minstens één moeilijk te gebruiken helling.
Ontvangst
  • Het loket is te hoog.
Horizontale beweging
  • De ondergrond is plaatselijk moeilijk berijdbaar.
Aangepaste toiletten
  • Er is een aangepast toilet beschikbaar, maar het is moeilijk te gebruiken.
  • De ruimte rond het toiletstoel is te klein.
Restauratiezaal
  • Geen enkele tafel laat toe om zich correct te positioneren met een rolstoel.
  • De deur is zwaar.
  • De tafels hebben een centrale voet die hinderend kan zijn om zich correct te positioneren.
Kamer
  • De toegang tot de aangepaste kamer verloopt niet vlot.
  • Het bed is te hoog (hoger dan 53 cm).
  • Er is een hoogteverschil tussen de kamer en de doucheruimte.
  • De deur is zwaar.

Sterke punten

Parkeren
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn goed aangeduid.
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn voldoende ruim en horizontaal.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Er valt geen trede te nemen.
Binnenkomst
  • Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
  • Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar.
  • Er is geen trede aan de ingang.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
Ontvangst
  • Zitplaatsen zijn beschikbaar in de nabijheid van het onthaal.
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
Horizontale beweging
  • De treden kunnen ontweken worden door een goed aangeduid alternatief pad.
  • De verplaatsingen verlopen bijna overal vlot.
  • De breedte van de gangen is voldoende.
  • De breedte van de paden is voldoende.
  • De breedte van de deuropeningen bedraagt minstens 85 cm.
Verticale beweging
  • Alle verdiepingen die toegankelijk zijn voor het publiek zijn per lift bereikbaar.
Aangepaste toiletten
  • Er is een toilet met handgrepen die gemakkelijk zijn te gebruiken.
  • Er is een wastafel in het aangepaste toilet.
  • Het aangepast toilet is gemakkelijk te vinden.
  • De breedte van de deuropening bedraagt minstens 85 cm.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen en te betalen, ...
  • De breedte van de passages is voldoende.
  • Er valt geen trede te nemen.
  • De breedte van de deuropening bedraagt minstens 85 cm.
Kamer
  • Er is een kamer die voldoende groot is en bereikbaar is per lift.
  • De minimale hoogte van het bed bedraagt 48 cm.
  • De kamer beschikt over een aangepaste afzonderlijke doucheruimte.
  • De breedte van de deuropening bedraagt minstens 85 cm.
Douchekamer
  • De aangepaste douche is voorzien van een stoel en handgrepen.
  • De douche is zonder hoogteverschil.
  • Er is een toilet met handgrepen die gemakkelijk zijn te gebruiken.

Aandachtspunten

Parkeren
  • De voorbehouden parkeerplaatsen bevinden zich op meer dan 50 meter van de ingang.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Er bevinden zich geen zitplaatsen langs de paden.
  • De ondergrond is plaatselijk moeilijk berijdbaar.
  • Er is minstens één moeilijk te gebruiken helling.
Horizontale beweging
  • De ondergrond is plaatselijk moeilijk berijdbaar.
Kamer
  • Er is een hoogteverschil tussen de kamer en de doucheruimte.
  • De deur is zwaar.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Geleidehond
  • Geleidehonden worden toegelaten.
Binnenkomst
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
  • Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
Ontvangst
  • Het onthaal is niet beglaasd.
  • Het personeel ziet de personen die in het gebouw aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Het onthaal bevindt zich in een logische verderzetting van het pad.
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
Verticale beweging
  • Alle verdiepingen die toegankelijk zijn voor het publiek zijn per lift bereikbaar.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Aandachtspunten

Binnenkomst
  • De ingang is moeilijk te vinden.
Horizontale beweging
  • Er bevinden zich gevaarlijke voorwerpen op de paden.
  • De plaats is complex en er is geen aangepast plan beschikbaar.
Verticale beweging
  • De trappen beschikken over een niet-beveiligde handlijst.
  • De trappen zijn niet beveiligd met voorzichtigheidstreden aan de spits.
Restauratiezaal
  • Het restaurant is in buffetvorm.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Er zijn geen obstakels.
Binnenkomst
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
  • Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
Ontvangst
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
  • Het personeel ziet de personen die in het gebouw aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Het onthaal bevindt zich tegenover de ingang.
  • Het onthaal bevindt zich in een logische verderzetting van het pad.
Verticale beweging
  • Alle verdiepingen zijn per lift bereikbaar.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
  • De toegangsdeur tot de kamer is in contrasterende kleur in verhouding tot de omgeving.
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Aandachtspunten

Binnenkomst
  • De ingang is moeilijk te vinden.
  • Er minstens één niet-beveiligde glazen deur.
Horizontale beweging
  • Sommige beglaasde wanden langs het pad zijn niet beveiligd door een visueel gecontrasteerde markering.
  • Er is verblindende vloerverlichting op een deel van het pad.
  • De plaats is complex en er is geen aangepast plan beschikbaar.
Verticale beweging
  • De treden van de trap zijn niet gecontrasteerd.
  • De trappen beschikken over een niet-beveiligde handlijst.
  • De signalisatie is niet aangepast en laat niet toe om zich eenvoudig te oriënteren.
Restauratiezaal
  • Het restaurant is in buffetvorm.

Sterke punten

Binnenkomst
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • De ingangsvoorziening is gemakkelijk te vinden en te gebruiken.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Het onthaal is open, goed verlicht en biedt mogelijkheid tot liplezen.
  • Het onthaal is gemakkelijk te vinden en dicht bij de ingang.
  • De instelling kan per e-mail gecontacteerd worden.
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
Wi-Fi
  • Het is mogelijk om een verbinding te maken met mobiele netwerken, 3G of 4G.
  • Het Wi-Fi is gratis en overal in het gebouw beschikbaar.
Verticale beweging
  • Er is een visuele aanduiding van de verdiepingen in de lift.
Aangepaste toiletten
  • De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
Restauratiezaal
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
  • Het restaurant is in buffetvorm.
Kamer
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Aandachtspunten

Ontvangst
  • Er is geen personeelslid dat gebarentaal kent.
  • De signalisatie is niet aangepast en laat niet toe om zich eenvoudig te oriënteren.
Verlichting
  • Slecht verlichte zones bemoeilijken het liplezen.
Aangepaste toiletten
  • Het is onmogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
Restauratiezaal
  • Er zijn geen ronde of ovalen tafels voor X personen.
Kamer
  • Er is geen kamer uitgerust met een aangepast brandalarm (visueel of trillend).
  • Er is geen kamer uitgerust met een aangepaste bel (visueel of trillend signaal).

Sterke punten

Binnenkomst
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • De ingangsvoorziening is gemakkelijk te vinden en te gebruiken.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Het onthaal is open, goed verlicht en biedt mogelijkheid tot liplezen.
  • Het onthaal is gemakkelijk te vinden en dicht bij de ingang.
  • De instelling kan per e-mail gecontacteerd worden.
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
Verticale beweging
  • Er is een visuele aanduiding van de verdiepingen in de lift.
Restauratiezaal
  • De omgeving is rustig.
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
  • Het restaurant is in buffetvorm.
Kamer
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Aandachtspunten

Magnetische inductielus
  • Er is geen mobiele magnetische inductielus.
Verlichting
  • Slecht verlichte zones bemoeilijken het liplezen.
Aangepaste toiletten
  • Het is onmogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
Kamer
  • Er is geen kamer uitgerust met een aangepast brandalarm (visueel of trillend).

Sterke punten

Binnenkomst
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Het is mogelijk om cash te betalen (munten en biljetten).
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
Verticale beweging
  • Er is een visueel bericht in de lift.
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
Horizontale beweging
  • De plaats is rustig.
Aangepaste toiletten
  • De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
Restauratiezaal
  • Het restaurant is in buffetvorm.
  • De plaats is rustig.
  • De plaats is goed verlicht.
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Aandachtspunten

Binnenkomst
  • De ingang is moeilijk te vinden.
  • De signalisatie is niet aangepast en laat niet toe om zich eenvoudig te oriënteren.
Verticale beweging
  • De treden van de trap zijn niet gecontrasteerd.
  • De trappen beschikken over een niet-beveiligde handlijst.