Welkom bij Access-i

Le Val 9

Het oude "Val Mosan" is volledig getransformeerd en heet nu "Val 9"

Een nieuw team, een nieuwe geest, maar nog steeds een prachtig uitzicht op de groene Maasvallei.

Sterke punten

Personneel
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
  • Er is personeel beschikbaar om te helpen bij de obstakels.
Bewegwijzering
  • De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
Parkeren
  • Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Identificatie
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.

Sterke punten

Parkeren
  • Er is minstens 1 voorbehouden parkeerplaats op minder dan 100 meter van de ingang.
  • Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
  • De ondergrond is regelmatig.
  • De ondergrond is hard.
Binnenkomst
  • Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar.
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • De hoofdingang is toegankelijk.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • De breedte van de deuropeningen bedraagt minstens 85 cm.
  • Er is een moeizaam te gebruiken helling, maar het personeel staat ter beschikking om te helpen.
Horizontale beweging
  • Er valt geen trede te nemen.
  • De ondergrond is hard.
  • Het merendeel van de doorgangszones zijn voldoende breed.
Aangepaste toiletten
  • Het aangepast toilet is gemakkelijk te vinden.
Restauratiezaal
  • De bediening wordt verzekerd door personeel aan tafel.
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...

Aandachtspunten

Aangepaste toiletten
  • Er is een aangepast toilet beschikbaar, maar de toegang verloopt moeilijk.
  • Het toilet is slecht uitgerust.
  • De ruimte rond het toiletstoel is te klein.
  • De toegang tot de wastafel verloopt niet vlot.

Sterke punten

Parkeren
  • Er is minstens 1 voorbehouden parkeerplaats op minder dan 50 meter van de ingang.
  • Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Het merendeel van de doorgangszones zijn voldoende breed.
  • Er valt geen trede te nemen.
  • De ondergrond is regelmatig.
  • De ondergrond is hard.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar.
  • Er is geen trede aan de ingang.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
Horizontale beweging
  • Er valt geen trede te nemen.
  • De verplaatsingen verlopen overal vlot.
  • De ondergrond is hard.
  • Het merendeel van de doorgangszones zijn voldoende breed.
Aangepaste toiletten
  • Er is een wastafel in het aangepaste toilet.
  • Het aangepast toilet is gemakkelijk te vinden.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen en te betalen, ...

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Geleidehond
  • Geleidehonden worden toegelaten.
Binnenkomst
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Horizontale beweging
  • De gevaarlijke voorwerpen langs de paden werden beveiligd.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...
  • De bediening gebeurt aan tafel.

Aandachtspunten

Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Er zijn geen geleidelijnen op de brede paden.
  • De parkeerplaats moet overgestoken worden om tot bij de ingang te geraken.
Binnenkomst
  • Er is geen voorziening die toelaat om de ingang te identificeren.
  • Er is ten minste één niet-beveiligde helling op het logische pad.

Sterke punten

Binnenkomst
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Horizontale beweging
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
  • Het meubilair is in contrasterende kleur in verhouding tot de omgeving.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...
  • De bediening gebeurt aan tafel.

Aandachtspunten

Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Er zijn geen kunstmatige of natuurlijke geleidelijnen.
Binnenkomst
  • Er is geen voorziening die toelaat om de ingang te identificeren.

Sterke punten

Parkeren
  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • De prijzen zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
Wi-Fi
  • Het Wi-Fi is beschikbaar op aanvraag.
Aangepaste toiletten
  • Het is mogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
Restauratiezaal
  • Er zijn ronde of ovalen tafels voor X personen.
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.

Aandachtspunten

Restauratiezaal
  • De menu’s en kaarten worden op de klassieke manier voorgesteld.

Sterke punten

Parkeren
  • De parkeerplaats is vrij toegankelijk.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • De prijzen zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
Aangepaste toiletten
  • Het is mogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
Restauratiezaal
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.

Aandachtspunten

Restauratiezaal
  • Naargelang de drukte kan er veel lawaai zijn.

Sterke punten

Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • De prijzen zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
Aangepaste toiletten
  • De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
Restauratiezaal
  • Het is mogelijk om cash te betalen (munten en biljetten).
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...

Aandachtspunten

Restauratiezaal
  • De menu’s en kaarten worden op de klassieke manier voorgesteld.
Access-i vous informe sur l'accessibilité de ce lieu, de par les données relevées sur place, à un instant T. Les modifications éventuelles après la visite d'Access-i relèvent de la responsabilité du gestionnaire.