MY HOTEL
MY HOTEL verwelkomt u in een verfijnd en vriendelijk kader, op een steenworp van het centrum van Malmedy en op minder dan 10 km van Spa-Francorchamps. Rust, ontspanning en adembenemende landschappen zijn aan de orde van de dag!
De certificering heeft geen betrekking op de wellness-afdeling.
- In het algemeen
- in een rolstoel Een informatiefiche beschikbaar is voor de informatie voor de toegankelijkheid van mensen in een rolstoel
- lopen met moeite Toegankelijk met een beetje hulp voor mensen lopen met moeite
- blind Toegankelijk met een beetje hulp voor mensen blind
- ik ben visueel gehandicapt Een informatiefiche beschikbaar is voor de informatie voor de toegankelijkheid van mensen ik ben visueel gehandicapt
- doof Een informatiefiche beschikbaar is voor de informatie voor de toegankelijkheid van mensen doof
- hardhorend Een informatiefiche beschikbaar is voor de informatie voor de toegankelijkheid van mensen hardhorend
- Met moeite begrip Toegankelijk met een beetje hulp voor mensen Met moeite begrip
in het algemeen
Naast de klassieke kamers beschikt het hotel over 2 aangepaste kamers, een restaurant, een groot buitenterras en een wellnessruimte.
Sterke punten
Bewegwijzering
- De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
Parkeren
- Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Identificatie
- Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
Mensen in rolstoelen
Sterke punten
Parkeren
- Er is minstens 1 voorbehouden parkeerplaats op minder dan 100 meter van de ingang.
- Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
- Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
Binnenkomst
- Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar.
- De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
- De hoofdingang is toegankelijk.
- Er is geen trede aan de ingang.
- De opening van de deur verloopt automatisch.
- Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
- Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
- Er is een mobiel betaaltoestel.
- De vrije ruimte voor het loket is voldoende ruim.
- Het loket is op geschikte hoogte.
Horizontale beweging
- Er valt geen trede te nemen.
- De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
- De breedte van de gangen is voldoende.
- Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
Verticale beweging
- Alle verdiepingen die toegankelijk zijn voor het publiek zijn per lift van voldoende grootte bereikbaar.
Aangepaste toiletten
- Het aangepast toilet is gemakkelijk te vinden.
- Er is een toegankelijke wastafel in het aangepaste toilet.
Restauratiezaal
- De breedte van de passages is voldoende.
- Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
- Een aangepaste kamer van voldoende grootte is beschikbaar.
- Een schakelaar en stopcontact zijn bereikbaar vanaf het bed.
- De aangepaste kamer beschikt over een aangepaste doucheruimte en toilet.
Douchekamer
- De aangepaste douche is voorzien van een stoel en handgrepen.
- De toegang tot de wastafel is mogelijk en gemakkelijk te gebruiken.
Aandachtspunten
Binnenkomst
- De toegangsvoorziening is buiten bereik.
Verticale beweging
- De diepte van de liftkooi ligt tussen 130 en 140 cm.
Aangepaste toiletten
- Er is een aangepast toilet beschikbaar, maar het is moeilijk te gebruiken.
- De ruimte rond het toiletstoel is te klein.
Restauratiezaal
- Het buffet laat niet toe om zich zelfstandig te bedienen.
- De tafels hebben een centrale voet die hinderend kan zijn om zich correct te positioneren.
Kamer
- Het bed is te hoog (hoger dan 53 cm).
Douchekamer
- De ruimte rond het toilet is te klein.
Mensen lopen met moeite
Sterke punten
Parkeren
- Er is minstens 1 voorbehouden parkeerplaats op minder dan 50 meter van de ingang.
- Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
- Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
Toegangsweg vanaf de straat
- Er valt geen trede te nemen.
- De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
Binnenkomst
- Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
- Het gebouw is gemakkelijk herkenbaar.
- De hoofdingang is toegankelijk.
Ontvangst
- Zitplaatsen zijn beschikbaar in de nabijheid van het onthaal.
Wachtkamer
- Er zijn zitplaatsen.
Horizontale beweging
- Er valt geen trede te nemen.
- De breedte van de gangen is voldoende.
- Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
Verticale beweging
- Alle verdiepingen die toegankelijk zijn voor het publiek zijn per lift bereikbaar.
- Er is een handgreep in de lift.
Aangepaste toiletten
- Er is een toilet met handgrepen die gemakkelijk zijn te gebruiken.
- Er is een wastafel in het aangepaste toilet.
- Het aangepast toilet is gemakkelijk te vinden.
Restauratiezaal
- Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen en te betalen, ...
- De breedte van de passages is voldoende.
- Er valt geen trede te nemen.
Kamer
- Er zijn meerdere kamers die voldoende groot zijn en bereikbaar zijn per lift.
- De kamer beschikt over een afzonderlijke doucheruimte met een aangepast toilet.
Douchekamer
- De aangepaste douche is voorzien van een stoel en handgrepen.
- Er is een toilet met handgrepen die gemakkelijk zijn te gebruiken.
Aandachtspunten
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
- Er bevinden zich geen zitplaatsen langs de paden.
Horizontale beweging
- Er bevinden zich geen zitplaatsen langs de paden.
Personnes aveugles
Sterke punten
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
- Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Geleidehond
- Geleidehonden worden toegelaten.
Binnenkomst
- De opening van de deur verloopt automatisch.
- Er is een bel aan de ingang waarmee om hulp gevraagd kan worden.
- Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
- Het onthaal bevindt zich tegenover de ingang.
- Het personeel ziet de personen die in het gebouw aankomen en kunnen hulp bieden.
- Het onthaal bevindt zich in een logische verderzetting van het pad.
- De plaats is op een eenvoudige en intuïtieve manier gestructureerd.
Horizontale beweging
- Het verkeer verloopt zonder obstakels.
- De plaats is op een eenvoudige en intuïtieve manier gestructureerd.
Verticale beweging
- Alle verdiepingen die toegankelijk zijn voor het publiek zijn per lift bereikbaar.
Restauratiezaal
- Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
- Er is personeel beschikbaar om te begeleiden tot aan de kamer.
Aandachtspunten
Toegangsweg vanaf de straat
- De voetpaden werden niet beveiligd met tegels die met de voeten voelbaar zijn.
Binnenkomst
- Er is geen voorziening die toelaat om de ingang te identificeren.
Verticale beweging
- De trappen beschikken over een niet-beveiligde handlijst.
- De trappen zijn niet beveiligd met voorzichtigheidstreden aan de spits.
- De trappen zijn niet veilig.
Personnes malvoyantes
Sterke punten
Toegangsweg vanaf de straat
- Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Binnenkomst
- De ingang bevindt zich niet in een logische verderzetting van het pad.
- De opening van de deur verloopt automatisch.
- Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
- Het personeel ziet de personen die in het gebouw aankomen en kunnen hulp bieden.
- Het onthaal bevindt zich in een logische verderzetting van het pad.
Horizontale beweging
- Het verkeer verloopt zonder obstakels.
Verticale beweging
- Alle verdiepingen zijn per lift bereikbaar.
- De verlichting volstaat en loopt door op de trappen.
- De nummering van de verdiepingen zijn duidelijk aangegeven op elk bordes.
Restauratiezaal
- Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
- De toegangsdeur tot de kamer is in contrasterende kleur in verhouding tot de omgeving.
- Er is personeel beschikbaar om te begeleiden tot aan de kamer.
Aandachtspunten
Toegangsweg vanaf de straat
- De voetpaden werden niet beveiligd met tegels die met de voeten voelbaar zijn.
Binnenkomst
- Er is geen voorziening die toelaat om de ingang te identificeren.
- Er minstens één niet-beveiligde glazen deur.
Horizontale beweging
- Er zijn geen geleidelijnen in contrasterende om de verplaatsingen te vergemakkelijken.
- Het ontbreken aan contrast tussen de vloer en de muren bemoeilijkt de verplaatsingen.
- De verlichting volstaat niet.
- De verlichting is niet doorlopend.
Verticale beweging
- De treden van de trap zijn niet gecontrasteerd.
- De trappen beschikken over een niet-beveiligde handlijst.
- De trappen zijn niet veilig.
Personnes sourdes
Sterke punten
Parkeren
- De parkeerplaats is vrij toegankelijk.
Binnenkomst
- De ingang is gemakkelijk te vinden.
- Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
- Er is een bel dicht bij de deur.
- Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
- Het onthaal is open, goed verlicht en biedt mogelijkheid tot liplezen.
- Het onthaal is gemakkelijk te vinden en dicht bij de ingang.
- De instelling kan per e-mail gecontacteerd worden.
- De plaats is gemakkelijk te begrijpen.
Wi-Fi
- Het is mogelijk om een verbinding te maken met mobiele netwerken, 3G of 4G.
- Het Wi-Fi is gratis en overal in het gebouw beschikbaar.
- Het Wi-Fi is beschikbaar op aanvraag.
Verticale beweging
- De verdiepingen van het gebouw zijn goed aangeduid.
- Er is een visuele aanduiding van de verdiepingen in de lift.
Aangepaste toiletten
- De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
Restauratiezaal
- Er zijn ronde of ovalen tafels voor X personen.
- De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
Kamer
- Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.
Aandachtspunten
Ontvangst
- Er is geen personeelslid dat gebarentaal kent.
- Er is geen informatie beschikbaar in gebarentaal.
- De tarieven worden niet aan het onthaal aangeduid.
Aangepaste toiletten
- Het is onmogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
Restauratiezaal
- De menu’s en kaarten worden op de klassieke manier voorgesteld.
Kamer
- Er is geen kamer uitgerust met een aangepast brandalarm (visueel of trillend).
- Er is geen kamer uitgerust met een aangepaste bel (visueel of trillend signaal).
Personnes malentendantes
Sterke punten
Parkeren
- De parkeerplaats is vrij toegankelijk.
Binnenkomst
- De ingang is gemakkelijk te vinden.
- Het gebouw is gemakkelijk te vinden.
- Er is een bel dicht bij de deur.
- Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
- Het onthaal is gelegen in een rustige omgeving.
- Het onthaal is open, goed verlicht en biedt mogelijkheid tot liplezen.
- Het onthaal is gemakkelijk te vinden en dicht bij de ingang.
- De instelling kan per e-mail gecontacteerd worden.
- De plaats is gemakkelijk te begrijpen.
Verticale beweging
- De verdiepingen van het gebouw zijn goed aangeduid.
- Er is een visuele aanduiding van de verdiepingen in de lift.
Restauratiezaal
- De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
Kamer
- Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.
Aandachtspunten
Ontvangst
- De tarieven worden niet aan het onthaal aangeduid.
Magnetische inductielus
- Er is geen mobiele magnetische inductielus.
Kamer
- Er is geen kamer uitgerust met een aangepast brandalarm (visueel of trillend).
Personnes avec difficultés de compréhension
Sterke punten
Binnenkomst
- De ingang is gemakkelijk te vinden.
- De ingangsvoorziening is gemakkelijk te vinden en te gebruiken.
- Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
- De onthaal is rustig.
- Het onthaal is gemakkelijk te vinden en dicht bij de ingang.
- De deuren zijn gemakkelijk autonoom hanteerbaar.
Verticale beweging
- De verdiepingen van het gebouw zijn goed aangeduid.
- De lift is gemakkelijk te gebruiken of er is personeel beschikbaar om te helpen.
- De deuren zijn gemakkelijk autonoom hanteerbaar.
Aangepaste toiletten
- De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
Restauratiezaal
- De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
- Het is mogelijk om cash te betalen (munten en biljetten).
- De plaats is goed verlicht.
- Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
- Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.
Aandachtspunten
Verticale beweging
- Er is geen geluids- of visueel bericht in de lift.
Restauratiezaal
- De menu’s en kaarten worden op de klassieke manier voorgesteld.