Welkom bij Access-i

Restaurant du NID (La Confluence) - Ville de Namur

Een nieuwe ruimte in Namen die even gastronomisch als verantwoord is !

De brasserie “La Confluence” ligt aan de samenvloeiing van Samber en Maas en biedt een lokale, seizoensgebonden en duurzame kaart voor alle smaken en leeftijden.

Met zijn grote erker en buitenterras biedt de brasserie je een aangenaam moment met familie of vrienden, in een kader dat uitkijkt op de samenvloeiing van Samber en Maas.  

De brasserie is een gezellige plek waar je op elk moment van de dag kunt genieten van een zoet gerecht bij de koffie, een volledige maaltijd of een eenvoudig aperitief. 

Er is openbare ondergrondse parkeergelegenheid in de buurt. Parkeren op straat is ook mogelijk.

Je kunt ter plaatse betalen met een mobiel bancontact of contant.

Sterke punten

Personneel
  • Er is personeel om te oriënteren en te begeleiden.
Bewegwijzering
  • De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
  • De functie van het lokaal wordt op elke deur aangegeven.

Aandachtspunten

Identificatie
  • Het gebouw is moeilijk te vinden.

Er is een openbare parkeerplaats in de buurt.

De manoeuvreerruimte in de toiletten wordt belemmerd door een luiertafel (die moeilijk te verplaatsen is). De steungrepen zijn slecht geplaatst (in de transferzone en een vaste schuine steungreep op 66 cm van de vloer).

Sterke punten

Parkeren
  • Er is minstens 1 voorbehouden parkeerplaats op minder dan 100 meter van de ingang.
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn goed aangeduid.
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn voldoende ruim en horizontaal.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
  • Er valt geen trede te nemen.
  • De ondergrond is regelmatig.
  • De ondergrond is hard.
Toegangsweg vanaf de straat
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
  • Er valt geen trede te nemen.
  • De ondergrond is regelmatig.
  • De ondergrond is hard.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • De hoofdingang is toegankelijk.
  • Er is geen trede aan de ingang.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • De breedte van de deuropening bedraagt minstens 85 cm.
Ontvangst
  • Er is een mobiel betaaltoestel.
  • Er is personeel om te oriënteren en te begeleiden.
Horizontale beweging
  • Er valt geen trede te nemen.
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
  • De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
Verticale beweging
  • Er is een lift.
Aangepaste toiletten
  • Het aangepast toilet is gemakkelijk te vinden.
Restauratiezaal
  • De breedte van de passages is voldoende.
  • De bediening wordt verzekerd door personeel aan tafel.
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...

Aandachtspunten

Binnenkomst
  • Het gebouw is moeilijk herkenbaar.
Aangepaste toiletten
  • Er is een aangepast toilet beschikbaar, maar het is moeilijk te gebruiken.
  • Het toilet is slecht uitgerust.
Restauratiezaal
  • Geen enkele tafel laat toe om zich correct te positioneren met een rolstoel.

Er is een openbare parkeerplaats in de buurt.

Sterke punten

Parkeren
  • Er is minstens 1 voorbehouden parkeerplaats op minder dan 100 meter van de ingang.
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn goed aangeduid.
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn voldoende ruim en horizontaal.
Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
  • De ondergrond is regelmatig.
  • De ondergrond is hard.
Toegangsweg vanaf de straat
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
  • De ondergrond is regelmatig.
  • De ondergrond is hard.
Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • De hoofdingang is toegankelijk.
  • Er is geen trede aan de ingang.
Ontvangst
  • Het onthaal is gemakkelijk te vinden en dicht bij de ingang.
Horizontale beweging
  • Er valt geen trede te nemen.
  • De verplaatsingen verlopen overal vlot.
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
  • De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
Verticale beweging
  • Er is een lift.
  • Er is een handgreep in de lift.
Aangepaste toiletten
  • Er is een toilet met handgrepen die gemakkelijk zijn te gebruiken.
  • Er is een wastafel in het aangepaste toilet.
  • Het aangepast toilet is gemakkelijk te vinden.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen en te betalen, ...
  • De breedte van de passages is voldoende.
  • De bediening wordt verzekerd door personeel aan tafel.
  • Er valt geen trede te nemen.

Aandachtspunten

Binnenkomst
  • Het gebouw is moeilijk herkenbaar.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
  • De voetpaden werden beveiligd met tegels die met de voeten voelbaar zijn.
Toegangsweg vanaf de straat
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
  • De voetpaden werden beveiligd met tegels die met de voeten voelbaar zijn.
Geleidehond
  • Geleidehonden worden toegelaten zonder toeslag.
Binnenkomst
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Het onthaal bevindt zich in een logische verderzetting van het pad.
Horizontale beweging
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
  • De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...
  • De bediening gebeurt aan tafel.

Aandachtspunten

Binnenkomst
  • De ingang is moeilijk te vinden.
Horizontale beweging
  • Op bepaalde plaatsen langs het pad is de doorgang lager dan 2 m.

Sterke punten

Toegangsweg vanaf de parkeerplaats
  • Er zijn geen obstakels.
  • De voetpaden werden beveiligd met tegels die met de voeten voelbaar zijn.
Toegangsweg vanaf de straat
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
  • De voetpaden werden beveiligd met tegels die met de voeten voelbaar zijn.
Binnenkomst
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
Ontvangst
  • Een contactpersoon is aanwezig voor het onthaal en de begeleiding van personen met specifieke behoeften.
  • Het onthaal bevindt zich in een logische verderzetting van het pad.
Horizontale beweging
  • Het verkeer verloopt zonder obstakels.
  • De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...
  • De bediening gebeurt aan tafel.

Aandachtspunten

Binnenkomst
  • De ingang is moeilijk te vinden.
Ontvangst
  • Reflecties of weerkaatsing van daglicht kunnen het zicht hinderen.
Horizontale beweging
  • De beglaasde wanden en deuren zijn niet beveiligd door een visueel gecontrasteerde markering.
Restauratiezaal
  • De menu’s en kaarten zijn moeilijk leesbaar.

Sterke punten

Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • De prijzen zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
  • Er is een GSM-nummer aangeduid om contact op te nemen.
Ontvangst
  • Het onthaal is open, goed verlicht en biedt mogelijkheid tot liplezen.
  • De instelling kan per SMS gecontacteerd worden.
  • De tarieven worden aan het onthaal aangeduid.
  • De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
Wi-Fi
  • Het is mogelijk om een verbinding te maken met mobiele netwerken, 3G of 4G.
Verlichting
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
Aangepaste toiletten
  • Het is mogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
  • De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
  • De verlichting volstaat en doorlopend.
Restauratiezaal
  • Er zijn ronde of ovalen tafels voor X personen.

Aandachtspunten

Binnenkomst
  • Het betaalpunt is moeilijk te gebruiken.
Ontvangst
  • Er is geen personeelslid dat gebarentaal kent.
Restauratiezaal
  • De menu’s en kaarten worden op de klassieke manier voorgesteld.

Sterke punten

Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • De openingsuren zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
  • De prijzen zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
Ontvangst
  • De instelling kan per SMS gecontacteerd worden.
  • De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
Verlichting
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
Aangepaste toiletten
  • Het is mogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
  • De verlichting volstaat en doorlopend.

Aandachtspunten

Binnenkomst
  • Het gebouw is moeilijk te vinden.
Restauratiezaal
  • Naargelang de drukte kan er veel lawaai zijn.

Sterke punten

Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
  • Het personeel ziet de personen die aankomen en kunnen hulp bieden.
  • De openingsuren zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
  • De prijzen zijn in de nabijheid van deur aangegeven.
Horizontale beweging
  • De plaats is goed verlicht.
  • De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
  • De functie van het lokaal wordt op elke deur aangegeven.
Aangepaste toiletten
  • De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
  • De verlichting volstaat en doorlopend.
Restauratiezaal
  • Het is mogelijk om cash te betalen (munten en biljetten).
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...

Aandachtspunten

Binnenkomst
  • Het gebouw is moeilijk te vinden.
Restauratiezaal
  • De menu’s en kaarten worden op de klassieke manier voorgesteld.
Access-i vous informe sur l'accessibilité de ce lieu, de par les données relevées sur place, à un instant T. Les modifications éventuelles après la visite d'Access-i relèvent de la responsabilité du gestionnaire.