Welkom bij Access-i

Thon Hôtel EU (Partie hôtel)

Het Thon Hotel EU ligt in de Europese wijk van Brussel en is de ideale uitvalsbasis voor zakenreizigers en vakantiegangers. De meeste Europese instellingen liggen op loopafstand en het historische stadscentrum is maar een klein stukje lopen.

De sites zijn vrij toegankelijk, maar we raden je toch aan om de respectieve informatiefiches te raadplegen in functie van je behoeften.
Het personeel staat klaar om je te helpen als je obstakels tegenkomt.

Sterke punten

Personneel
  • Er is personeel beschikbaar om te helpen bij de obstakels.
Bewegwijzering
  • De signalisatie laat niet toe om zich eenvoudig te oriënteren.
  • De structuur van de plaats is eenvoudig en laat toe om zich gemakkelijk te oriënteren.
Parkeren
  • Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Identificatie
  • Het gebouw is gemakkelijk te vinden.

De ingang aan 75 rue de la Loi is toegankelijk, maar is geopend van 09:00 tot 18:00. De belangrijkste toegankelijke ingang is vlakbij, aan 132 rue de Trèves. Er is een parkeerplaats bij het hotel, met 4 gereserveerde parkeerplaatsen voor mensen met een handicap.

Het receptiepersoneel kan u helpen indien nodig.
Let op: het aangepaste toilet in de lobby naast de receptie is moeilijk te gebruiken (met name de transferzone is ontoereikend en de steungrepen zijn ingewikkeld).
Het hotel is gemakkelijk toegankelijk (met uitzondering van het tapijt in de gangen op de bovenste verdiepingen, dat het voor sommige mensen moeilijk kan maken om zich te verplaatsen).

Er zijn 20 aangepaste kamers: 16 PRM-bedrijfskamers en 4 PRM-familiekamers.
Aandachtspunten: de toegangsdeur is 84 cm breed, de badge is 120 cm hoog, het bed is 65 cm hoog, de drempel van de badkamer heeft een afgeschuinde trede van 3,5 cm en de vaste steungreep in het aangepaste toilet is slecht geplaatst (schuin en verzonken).

Er is een toegankelijk restaurant, een buffet in de ochtend en een à la carte menu, met personeel dat beschikbaar is om te helpen indien nodig.
Let op: de hoogte van de tafels is tussen 72 en 75 cm, met een centrale poot en een vrije diepte van 35 cm onder de tafel.

Sterke punten

Parkeren
  • Er is minstens 1 parkeerplaats op minder dan 100 meter van de ingang.
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn goed aangeduid.
  • Het is mogelijk om een persoon te laten uitstappen in de nabijheid van de ingang.
Binnenkomst
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
Ontvangst
  • Er is een mobiel betaaltoestel.
Horizontale beweging
  • Er valt geen trede te nemen.
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
Verticale beweging
  • Alle verdiepingen die toegankelijk zijn voor het publiek zijn per lift van voldoende grootte bereikbaar.
  • De lift kan zelfstandig gebruikt worden.
Restauratiezaal
  • De breedte van de passages is voldoende.
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
  • Een aangepaste kamer van voldoende grootte is beschikbaar met comfortabele inrichting.
  • De aangepaste kamer beschikt over een aangepaste doucheruimte en toilet.
Douchekamer
  • De aangepaste douche is voorzien van een stoel en handgrepen.
  • De douche is zonder hoogteverschil.

Aandachtspunten

Binnenkomst
  • Er zijn meerdere ingangen en deze zijn niet toegankelijk.
Aangepaste toiletten
  • Er is een aangepast toilet beschikbaar, maar het is moeilijk te gebruiken.
  • Het toilet is slecht uitgerust.
  • De ruimte rond het toiletstoel is te klein.
  • De sleutel tot het toilet moet aan het personeel gevraagd worden.
Restauratiezaal
  • Geen enkele tafel laat toe om zich correct te positioneren met een rolstoel.
  • De tafels hebben een centrale voet die hinderend kan zijn om zich correct te positioneren.
Kamer
  • Het bed is te hoog (hoger dan 53 cm).

De ingang aan 75 rue de la Loi is toegankelijk, maar is geopend van 09:00 tot 18:00. De belangrijkste toegankelijke ingang is vlakbij, aan 132 rue de Trèves. Er is een parkeerplaats bij het hotel, met 4 gereserveerde parkeerplaatsen voor mensen met een handicap.

Het receptiepersoneel kan u helpen indien nodig.
Let op: het aangepaste toilet in de lobby naast de receptie is moeilijk te gebruiken (met name de transferzone is ontoereikend en de steungrepen zijn ingewikkeld).
Het hotel is gemakkelijk toegankelijk (met uitzondering van het tapijt in de gangen op de bovenste verdiepingen, dat het voor sommige mensen moeilijk kan maken om zich te verplaatsen).

Er zijn 20 aangepaste kamers: 16 PRM-bedrijfskamers en 4 PRM-familiekamers.
Let op: de toegangsdeur is 84 cm breed.

Er is een toegankelijk restaurant, een buffet in de ochtend en een à la carte menu, met personeel dat klaarstaat om te helpen indien nodig.

Sterke punten

Parkeren
  • Er is minstens 1 voorbehouden parkeerplaats op minder dan 50 meter van de ingang.
  • De voorbehouden parkeerplaatsen zijn goed aangeduid.
Toegangsweg vanaf de straat
  • De ondergrond is regelmatig en zonder obstakels.
Binnenkomst
  • De hoofdingang is toegankelijk.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
Ontvangst
  • Zitplaatsen zijn beschikbaar in de nabijheid van het onthaal.
Horizontale beweging
  • De verplaatsingen verlopen bijna overal vlot.
  • Alle doorgangszones zijn voldoende breed.
Verticale beweging
  • Alle verdiepingen die toegankelijk zijn voor het publiek zijn per lift bereikbaar.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen en te betalen, ...
Kamer
  • Er is een kamer die voldoende groot is en bereikbaar is per lift.
  • De kamer beschikt over een aangepaste afzonderlijke doucheruimte.
Douchekamer
  • De aangepaste douche is voorzien van een stoel en handgrepen.
  • Er is een toilet met handgrepen die gemakkelijk zijn te gebruiken.

Aandachtspunten

Aangepaste toiletten
  • De sleutel tot het toilet moet aan het personeel gevraagd worden.

De ingang, receptie en interne circulatie zijn toegankelijk.
Let op: er is een ongescheiden fietspad op de stoep bij de ingang van 75 rue de la Loi. De ingang aan de 132 rue de Trève verdient de voorkeur. De receptie ligt in het verlengde van deze ingang.
Er zijn liften.
Aandachtspunten: ze zijn uitgerust met spraaksynthese, maar het geluidsniveau is wat laag.
De trappen zijn niet beveiligd, maar kunnen worden omzeild met een hellingbaan of een lift.

De kamers zijn toegankelijk. Er is personeel beschikbaar om te helpen bij de receptie.
Let op: de deurnummers van de kamers zijn niet in reliëf aangebracht.

Sterke punten

Geleidehond
  • Geleidehonden worden toegelaten zonder toeslag.
Binnenkomst
  • De ingang bevindt zich niet in een logische verderzetting van het pad.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
Ontvangst
  • Het onthaal bevindt zich tegenover de ingang.
  • Het onthaal is niet beglaasd.
  • Het personeel ziet de personen die in het gebouw aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Het onthaal bevindt zich in een logische verderzetting van het pad.
Verticale beweging
  • Alle verdiepingen die toegankelijk zijn voor het publiek zijn per lift bereikbaar.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
  • Er is personeel beschikbaar om te begeleiden tot aan de kamer.
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Aandachtspunten

Horizontale beweging
  • Er is ten minste één niet-beveiligde trede op het logische pad.
Kamer
  • De nummering van de kamer is niet in reliëf op de deur aangegeven.

De ingang, receptie en interne circulatie zijn toegankelijk.
Aandachtspunten: Er is een ongescheiden fietspad op de stoep bij de ingang van 75 rue de la Loi. De ingang aan de 132 rue de Trève verdient de voorkeur. De receptie bevindt zich in het verlengde van deze ingang.
De beglazing van de deuren of glazen wanden is aanwezig, maar er is weinig contrast.
De verlichting is soms niet helder genoeg (schaduwen).
Er zijn liften.
Aandachtspunt: ze zijn uitgerust met spraaksynthese, maar het geluidsniveau is wat laag.
De trappen (die aan de ingang voor de receptie en de wenteltrap die naar de vergaderzalen leidt) zijn niet beveiligd, maar kunnen worden omzeild met een hellingbaan of een lift.

De kamers zijn toegankelijk.

Sterke punten

Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk herkenbaar.
  • De opening van de deur verloopt automatisch.
Ontvangst
  • Het personeel ziet de personen die in het gebouw aankomen en kunnen hulp bieden.
  • Het onthaal bevindt zich in een logische verderzetting van het pad.
Verticale beweging
  • Alle verdiepingen zijn per lift bereikbaar.
Restauratiezaal
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
  • De toegangsdeur tot de kamer is in contrasterende kleur in verhouding tot de omgeving.
  • Het kamernummer is in contrasterende kleur in verhouding tot de ondergrond.
  • Er is personeel beschikbaar om te begeleiden tot aan de kamer.
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Aandachtspunten

Horizontale beweging
  • Sommige beglaasde wanden langs het pad zijn niet beveiligd door een visueel gecontrasteerde markering.
  • Er is ten minste één niet-beveiligde trede op het logische pad.
Verticale beweging
  • De trappen zijn niet veilig.

Het hotel is relatief toegankelijk, maar heeft toch de volgende aandachtspunten:
Bij een liftstoring zijn de liften niet beglaasd en er wordt geen mobiel telefoonnummer weergegeven voor sms (er is ook geen camera).
Er is geen personeel dat getraind is om met dove mensen om te gaan.
Er zijn geen flitsalarmen in de kamers.
Er is geen vereenvoudigd of geïllustreerd menu in het restaurant.

Sterke punten

Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
Ontvangst
  • Het onthaal is open, goed verlicht en biedt mogelijkheid tot liplezen.
  • De instelling kan per e-mail gecontacteerd worden.
  • De plaats is gemakkelijk te begrijpen.
Wi-Fi
  • Het Wi-Fi is gratis en overal in het gebouw beschikbaar.
Verticale beweging
  • De verdiepingen van het gebouw zijn goed aangeduid.
  • Er is een visuele aanduiding van de verdiepingen in de lift.
Aangepaste toiletten
  • Het is mogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
  • De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
Restauratiezaal
  • Er zijn ronde of ovalen tafels voor X personen.
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.
Kamer
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Aandachtspunten

Parkeren
  • Er is een toegangsslagboom tot de parkeerplaats en geen personeel.
Ontvangst
  • Er is geen personeelslid dat gebarentaal kent.
Restauratiezaal
  • De menu’s en kaarten worden op de klassieke manier voorgesteld.
Kamer
  • Er is geen kamer uitgerust met een aangepast brandalarm (visueel of trillend).
  • Er is geen kamer uitgerust met een aangepaste bel (visueel of trillend signaal).

Het hotel is relatief toegankelijk maar heeft de volgende aandachtspunten:
Er zijn geen flitsalarmen op de kamers.

Sterke punten

Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
Ontvangst
  • Het onthaal is open, goed verlicht en biedt mogelijkheid tot liplezen.
  • De instelling kan per e-mail gecontacteerd worden.
  • De plaats is gemakkelijk te begrijpen.
Verticale beweging
  • De verdiepingen van het gebouw zijn goed aangeduid.
  • Er is een visuele aanduiding van de verdiepingen in de lift.
Aangepaste toiletten
  • Het is mogelijk om te zien of het toilet bezet of vrij is.
Restauratiezaal
  • De verlichting volstaat en maakt liplezen mogelijk.

Aandachtspunten

Parkeren
  • Er is een toegangsslagboom tot de parkeerplaats en geen personeel.
Ontvangst
  • Naargelang de drukte kan er veel lawaai zijn aan het onthaal
Magnetische inductielus
  • Er is geen mobiele magnetische inductielus.
Kamer
  • Er is geen kamer uitgerust met een aangepast brandalarm (visueel of trillend).

Het hotel is toegankelijk, maar heeft de volgende aandachtspunten:
Bij de ingang is er een gebrek aan contrast van de eerste en laatste trede van de trap, maar deze kunnen worden omzeild door een hellingbaan.
De patronen op het tapijt op de vloeren kunnen storend zijn.

Sterke punten

Binnenkomst
  • De ingang is gemakkelijk te vinden.
Ontvangst
  • Het is mogelijk om cash te betalen (munten en biljetten).
Verticale beweging
  • De verdiepingen van het gebouw zijn goed aangeduid.
  • De lift is gemakkelijk te gebruiken of er is personeel beschikbaar om te helpen.
  • Er is een geluidsbericht in de lift.
  • Er is een visueel bericht in de lift.
Aangepaste toiletten
  • De toiletten zijn gemakkelijk te vinden.
Restauratiezaal
  • Het is mogelijk om cash te betalen (munten en biljetten).
  • Het personeel staat ter beschikking om de personen te helpen zich te installeren aan tafel, een keuze te maken op de kaart, zich te bedienen, te betalen, ...
Kamer
  • Het personeel is beschikbaar om de kamer en de uitrusting ervan te tonen.

Aandachtspunten

Restauratiezaal
  • De menu’s en kaarten worden op de klassieke manier voorgesteld.
Access-i vous informe sur l'accessibilité de ce lieu, de par les données relevées sur place, à un instant T. Les modifications éventuelles après la visite d'Access-i relèvent de la responsabilité du gestionnaire.